IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да спрете негативните клюки в офиса

12 юни 2014 08 01

4 тактики как да се справите с вредните слухове

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Как да предотвратите това компанията ви да се превърне в гимназия, където негативните клюки са повсеместни и диктуват правилата на играта?

Слуховете и клюките се разпространяват доста бързо и в офис средата. Лошото е, че голяма част от тях в действителност са вредни и създават чувство на недоверие в рамките на цялата организация. Ако сте ръководител на компанията, не трябва да игнорирате негативните слухове, а по-скоро да се борите те изобщо да не плъзват из етажите на фирмата ви.

Можете да започнете със спазването на следните четири съвета:

1. Стигнете до основата на слуха.

Преди да можете да направите нещо, за да потушите слуховете, разгледайте фактите. Това може да означава да накарате вашите мениджъри и ръководители на отдели да ви разкажат всичко, което са чували по темата. Изслушайте всички страни, за да ви е по-лесно да определите какво точно се е случило и кой е основният дразнител в компанията, който разпространява лошите клюки.

2. Коментирайте темата.

Първата ви реакция може да бъде просто да говорите с този човек (който разпространява слуховете), но е добре да съберете всички служители, които са чули слуха и да ги попитате дали смятат, че това е вярно. Обърнете внимание на целия екип и ако трябва коментирайте негативните слухове в открит форум пред всичките си служители. Нека те да изразят опасенията си за нещата, свързани с тези клюки, дори може да го направят анонимно. Да, това е старомодно, но ще бъдете изненадани колко честни ще бъдат вашите подчинени, когато тяхната идентичност е скрита.

3. Бъдете откровени.

Слуховете, които наистина могат да навредят на компанията са тези, които карат служителите да вярват, че шефовете крият нещо от тях. Така че бъдете честни. Ако в офиса витае невярна информация или ако виждате, че служителите ви са недоволни или объркани за определени ваши решения, организирайте среща, на която да изясните нещата. Нека те не си мислят, че всичко във фирмата ви се случва „зад кулисите“.

4. Борете се с рецидивистите.

Неизбежно ще има някои служители, които просто не могат да си държат устата затворена и умират да разпространяват всякаква информация, независимо дали е добра или лоша. Разберете кои са тези хора и направете така, че те да могат да ви се доверят (сближете се с клюкарите). Така всички слухове ще идват първо при вас, преди да бъдат разпространени сред колегите. По този начин ще можете да ги спрете още в зародиш (с дипломатичен подход) като изясните фактите и обясните на клюкаря, че нещата не са точно така, както той ги описва.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Ели ( преди 9 години )
Когaто някой е добър професионaлист му се лепвaт нaй злобните слуховес цел дa бъде злепостaвен и компрометирaн!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
777 ( преди 9 години )
Ако съм началник знам как - стигам до източника на клюки,следват предупреждения и ако не спре, директно уволнение за саботиране на работата. Няма това онова. А да видим дали ще има други желаещи да клюкарят! Лошото е че това в много случаи се подстрекава и толерира именно от шефовете. Защото така наречените бизнесмени в България за предимно *** и се блазнят от клюката.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 9 години )
Ужасни са, но ги има навсякъде!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
1234 ( преди 9 години )
Клюкарите трябва да бъдат освобождавани от работа.Интригите вредят изключително на отношенията в колектива.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар