IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Офис-етикет за новобранци

4 септември 2014 07 10

Какво трябва и какво не да правите на първата си работа

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Студентският живот приключи и ето, че сте за пръв ден в офиса. Нямате опит, затова трябва да внимавате как се държите, за да не изхвърчите набързо от службата.

Ето някои базови правила, които е хубаво да спазвате:

Уважавайте колегите си

Може и да не харесвате всички в офиса, но сега не е времето да си създавате врагове, а приятели. Не критикувайте, не се натрапвайте и избягвайте да спорите. По-добре следете какво правят, когато се налага молете ги за помощ и не им отказвайте такава. Все пак сте там да учите.

Правете разлика между лични и професионални проблеми

С някои от колегите бързо ще станете приятели. Може би ще се виждате и извън офиса. Никога обаче не смесвайте личните и професионалните отношения, за да не се окажете в някоя каша.

Пазете личното си пространство и това на другите

В службата не е необходимо да говорите само за работа, но пък някои лични теми е редно да запазите за себе си. Нека колегите ви възприемат като един надежден, усърден и дисциплиниран човек, а не като льольото, който само бръщолеви за почивки, гаджета и купони.

Старайте се да не влизате и в чуждото пространство

Ако видите че колега/колежка има някаква лична драма, попитайте я от уважение как е, но не настоявайте да ви разказва детайли и не я/го тормозете с въпроси всеки ден.

Давайте и приемайте инструкции обективно и внимателно

Често няма да ви допада това, което изискват от вас, но ако е свързано с работата, не мрънкайте, а правете, каквото ви казват. Вие не сте учителят, а ученикът. Не го забравяйте и в началото не се обаждайте излишно, а вършете работата, за която ви молят.

Не мрънкайте

Няма нищо по-досадно от вечно мрънкащия колега. Подобно поведение ще ви спечели само черни точки и ще ви докара лош имидж. Може и да не го осъзнавате, но постоянното оплакване се превръща в навик и може да ви коства работата.

Обръщайте се към колегите си с името им

Постарайте се да запомните имената на хората, с които работите всеки ден. Би било доста грубо да им подвиквате „ей ти“. Ако е необходимо им говорете и в учтивата форма „ВИЕ”. Така ще покажете, че сте възпитани и имате обноски.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари