IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да подобрите репутацията си във фирмата?

8 октомври 2015 09 35

Грешките, които не трябва да допускате в офиса и извън него

Снимка: istock

Снимка: istock

Хубаво е човек да се чувства комфортно на работното си място, но не трябва да забравя, че хората там са първо колеги/шефове/подчинени и след това приятели.

Вероятно има моменти, в които успявате да се абстрахирате от работната обстановка и да започнете да се държите по-откровено, естествено, без задръжки. Това обаче може да опетни имиджа ви и вече да не ви приемат като професионалист и съвестен служител, какъвто по всяка вероятност сте.

Ето и за какво трябва да внимавате, за да запазите имиджа си в офиса непокътнат:

1. Социалните мрежи

Вероятно голяма част от колегите и дори шефовете ви вече са ваши „приятели“ във Фейсбук, така че не е много удачно да качвате всякакви постове и снимки от поредното пиянско парти. Забравете и за „кифленските“ селфита и попфолк клипове, които ще ви накарат да изглеждате „лека“ в очите им.

2. Идвайте по-рано, тръгвайте си по-късно

Това не е закон за всеки ден, но е хубаво да се случва от време на време. Това показва, че сте съвестен служител, цените работата си и не се притеснявате да ѝ посветите необходимото внимание и време.

3. Компетентност и професионалност

Ако не сте подготвени по някоя тема, по-добре си мълчете. Много хора не му мислят какво говорят в офиса и без да осъзнават се излагат и демонстрират липса на компетентност и профанщина. Обръщайте внимание и на визията си. дори да имате хубаво деколте и бедра, запазете ги за вечерните си изяви.

Може да няма конкретен дрескод във вашата фирма, но е хубаво да изглеждате като професионалисти и да излъчвате респект и надеждност. Заложете на по-убити цветове, костюми (полата не по-къса от средата на коляното), ризи, блузи с висока яка или дори по-семпли рокли без деколте и гол гръб.

4. Една чаша, не една бутилка

Ако имате готини колеги, по всяка вероятност ще има вечери, в които ще излизате заедно „по приятелски“ навън. Макар да сте извън офиса, не забравяйте, че все пак работите с тези хора и е хубаво да внимавате доколко се отпускате. Не прекалявайте с алкохола, защото от една бурна пиянска вечер, може да ви излезе име и без да осъзнавате, действията ви въпросната вечер да оставят траен отпечатък в съзнанието на колегите... и то не добър!

Бъдете внимателни и на коледни партита, банкети, тиймбилдинги – въпреки неформалната обстановка и за миг не забравяйте, че от тези хора зависи хлябът на масата ви и трябва да се представяте в най-добра светлина.

5. Има ли съмнение, не го правете

Не може да прецените дали тази пола е подходяща, не я слагайте! Чудите се дали някой ще забележи, ако отсъствате повече от час в обедната почивка? Не тествайте! Хората в офиса забелязват и най-дребните неща и веднага си вадят изводи. По-добре следвайте протокола, за да не бъдете неприятно изненадани някой ден!

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари