IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

5 проблема, които всеки лидер има

25 декември 2016 13 00

Защо служителите ви не ви ценят и харесват

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Ефективното лидерство изисква ясна визия за бъдещето и способността последователите да бъдат мотивирани и вдъхновявани. Повечето хора вярват, че лидерите се раждат такива, но способността да водиш е нещо, което може да се научи и се развива цял живот.

Има различни начини да станете ефективен лидер, ала позицията върви и с много отговорности и проблеми, сред които:

1. Недостатъчна комуникация с хората от екипа ви

Обратната връзка е изключително важна. Вашите служители/последователи/колеги може да си мислят, че правят всичко както трябва, защото вие не сте им обяснили, че нещо не е наред. Трябва да реагирате своевременно на ситуацията – без значение дали ще похвалите или коригирате съответния човек.

2. Не споделяте целите си

Един лидер трябва да споделя с членовете на екипа си какви са целите на тяхната обща дейност, за да са наясно за какво се трудят. Ако не споделите това с тях, може да настъпи объркване, а и рискувате те да не сложат приоритет на задачи, които са важни.

3. Не давате добър пример

Всяка организация има своите правила. А като неин ръководител вие сте пример, който трябва най-стриктно да се придържа към тях. Затова не е редно да висите постоянно в социалните мрежи или да водите личните си разговори в работно време в офиса, а след това да правите забележки и да се дразните, че и някои от подчинените ви го прави.

4. Самозабравяте се

Всеки иска да чуе мнението ви, да се докосне до вас, да бъде забелязан от вас. Това ви дава немалка власт, а властта е опияняваща. Добрият лидер не налага авторитета си грубо и натрапчиво, хората сами искат да го следват. Не е нужно да размахвате пръст и да говорите императивно, всявайки страх в останалите.

5. Не умеете да мотивирате хората в екипа си

Като лидер, ваша е задачата да мотивирате хората около себе си, а не само да ги организирате и да им давате нареждания. Не забравяйте, че човек работи много по-добре и със сърце, когато е мотивиран, оценен и към него се отнасят с уважение и доверие.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари