IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Грешките, които да избягвате, ако ще подавате оставка

19 май 2016 09 40

По-добре оставете добри спомени за личността си

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Сещате ли се за мъдростта, че промяната е единственото постоянно нещо в живота ни? Е, това важи и за професионалния ни живот. От време на време е наложително да сменяме работното си място, ако искаме да вървим напред и нагоре.

Подаването на оставка не е лесно, но най-важното е бившите колеги да не ви намразят завинаги.

Винаги е важно да оставите добри спомени за личността си, дори да сте допуснали някои грешки в процеса на работа.

За да направите своя транзит от едното работно място към другото по-гладък, следвайте тези стъпки:

1. Внимавайте да не присъствате само физически в службата, преди напускането

Много хора след като решат, че ще напускат, вече духом не се намират на настоящото си работно място, а само физически са там. Дори да сте дали едномесечното си предизвестие за напускане, все пак се опитайте да продължите да си вършите задачите в службата стриктно. Хората може да не ви запомнят с вашите постижения или с упоритата ви работа, но ще ви запомнят, ако се скатавате през този последен месец. Освен това така ще покажете непрофесионализъм.

2. Напуснете работа, а не бягайте

Повечето хора, които искат да напускат работа, решават последните седмици да си вземат болничен или отпуска, за да не се обясняват с колегите си, но това е грешка. По-добре напуснете фирмата с гордо вдигната глава, а не се крийте. Уверете се, че шефовете ви са наясно с причините за оставката ви.

3. Говорете с колегите, а не ги информирайте за оставката чрез имейл

Не е добре да известявате колегите си за вашето напускане с официален имейл в последния си работен ден. По-добре говорете с тях, за да няма недоразумения.

4. Не оставяйте формалностите за последния ден

Служителят, който работи в Човешки ресурс (HR) не е машина и няма да може да оформи документите ви в последния ден. Така че е добре да не оставяте формалностите за тогава

5. Не обсъждайте плановете си с колеги, които не са ви близки

Без значение колко много приятели имате сред досегашните си колеги, по-добре се въздържайте от обмен на информация за вашето бъдеще и най-вече за следващия си работодател. Това може да създаде усещане за негативизъм и да предизвика завист, а ако нещата на новото място не потръгнат, тези хора ще ви се подиграват по-късно.

6. Не крийте факти от настоящия си, а и от бъдещия си работодател

Много хора решават да смотаят нещо от бъдещия си работодател, ако имат добра възможност. Други пък скриват детайли от настоящия си работодател, бързайки да напуснат фирмата. И в двата случая това е недопустимо, защото фирмите си имат начини да правят справки и проверки и дори си контактуват помежду си. Така че бъдете внимателни с информацията, която искате да скриете.

7. Бъдете благодарни към досегашния си работодател

Вашият досегашен шеф може да не е супермен, но едва ли е и дявола. По-добре благодарете на вашия работодател за това, че ви е дал възможност да научите толкова много неща. Може да е бил критичен към вас, но тази критика със сигурност ще е градивна за вас.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари