Миналата седмица холивудската звезда Ан Хатауей присъства на дефилето на Michael Kors пролет/лято 2023, което се състоя в рамките на Седмицата на модата в Ню Йорк. По-интересното обаче беше, че Ан беше седнала до главния редактор на модната библия Vogue – Анна Уинтур и всички присъстващи сякаш преживяха дежавю от филма „Дяволът носи Прада“.
Понякога наистина е забавно как не изкуството имитира реалния живот, а точно обратното. В случая двете дами, носещи почти едно и също име, бяха сложени да седнат на първия ред на модното шоу, една до друга, което вероятно се оказа умен ход на пиара на събитието.
Уинтур, както винаги, беше облечена в характерната си визия – тъмни слънчеви очила, нейната типична прическа боб и красива дълга рокля – черна на бели цветя. Не нейният тоалет обаче привлече вниманието на хората, а този на Хатауей, който изглеждаше супер познат. Ан беше заложила на черно плетено поло и кафяво кожено палто, косата си беше вързала на висока конска опашка, а бретонът ѝ беше оформен точно като този на героинята ѝ от „Дяволът носи Прада“. Всъщност цялата визия на Ан беше копие на нейната екранна героиня Андреа Сакс във филма от 2006 г.
Снимка: Getty
Филмът, базиран на едноименния роман на Лорън Вайсбергер от 2003 г., описва изпитанията и премеждията на Сакс, докато тя тромаво се придвижва през най-високите ешелони на модната индустрия в преследване на кариера в журналистиката. Във филма тя е тормозената лична асистентка на непоколебимата редакторка на модно списание Миранда Пристли (изиграна от Мерил Стрийп), образ, за който се твърди, че е вдъхновен от самата Уинтур.
Почти 17 години по-късно „Дяволът носи Прада“ все още се смята за едно от най-забавните разобличения за абсурда на индустрията. Така че фактът, че Хатауей седи рамо до рамо с музата на филма в облекло, което изглеждаше извадено от гардероба на нейната героиня, беше момент, който развълнува много от феновете на филма.
Но това не е първият път, когато Хатауей създава интересна модна ретроспекция. Актрисата е участвала в множество филми, които са се превърнали в реликви на поп културата: включително ролята ѝ на интровертна тийнейджърка, превърнала се в принцеса Миа Термополис във франчайза „Дневниците на принцесата“ (2001-2004).
На филмовия фестивал в Кан по-рано тази година ефирната рокля на Хатауей на модна къща Armani Privé, носена на червения килим на прожекцията на „Времето на Армагедон“, стана точно толкова популярна заради приликата ѝ с царственото облекло, носено от нейната героиня като принцесата на Геновия.
Вълнуващата среща на Ан и Ана се оказа и идеалният завършек на Седмицата на модата в Ню Йорк, събитие, което се завърна и беше по-голямо от всякога през този сезон, след като февруарските шоута бяха пропуснати заради продължаващите ограничения в САЩ заради COVID-19.
Толкова невероятен е бляскавият папарашки кадър, че почти можете да чуете натрапчивите думи на Пристли, прошепнати през скандално стиснатите ѝ устни: „Всеки иска това. Всеки иска да бъде на нашето място.“