IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Бела Хадид и Adidas с безвкусна реклама – използваха атентатите на Олимпиадата в Мюнхен

22 юли 2024 16 30

Моделът се извини, а марката издърпа кампанията

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Спортният гигант Adidas беше принуден да изтегли последната си реклама за Олимпийските игри в Париж с участието на Бела Хадид, след като и двете страни бяха подложени на серия от критики. Причината – използването на трагичната Олимпиада в Мюнхен през 1972 година, при която беше извършен атентат срещу израелски спортисти.

За да подкрепи рестартираната продажба на маратонките SL72 на Adidas, които дебютираха през 1972 година, Хадид се появява в рекламата, носейки обувките и бял ансамбъл на спортната марка, докато държи цветя.

Компанията бързо получи негативни коментари за избора именно на Бела Хадид за лице на кампанията. По време на Олимпиадата в Мюнхен осем палестински терористи от групировката „Черен септември“ нахлуват в олимпийското село и убиват двама членове на израелския отбор и взимат за заложници още деветима играчи. Всички те по-късно са убити. 

Хадид, която има палестински корени, отдавна е открит привърженик на Палестина. Тя често споделя публикации в чест на страната в продължаващата война с Израел. Моделът също така на няколко пъти е забелязван на протести в САЩ в подкрепа на Палестина и искането американското правителство да заеме именно тази страна в конфликта.

Според USA Today, от Adidas са споделили снимки на кампанията в социалната мрежа Х с надпис „Даваме цветята на Бела Хадид в SL 72“. В момента обаче всички снимки с 27-годишния модел са премахнати от профилите на марката както в Х, така и в Instagram.

Бела също така сподели снимки в своя профил, които вече са изтрити. На тях се виждаше как тя седи пред билборд на кампанията в Ню Йорк.

Малко след появата на рекламата, американският еврейски комитет се изказа против нея и призова Adidas да обърне внимание на грешката си. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NPO FUNX (@funxfm)

„На Олимпийските игри през 1972 година в Мюнхен 12 израелци бяха убити и взети за заложници от палестинската терористична група „Черен септември“. За Adidas да избере изявен анти-израелски модел, за да припомни тази мрачна Олимпиада, е или огромно недоразумение, или умишлено подстрекателство. Нито едно от двете не е приемливо“, пише комитетът. Организацията малко по-късно се поправи и написа, че са били убити 11 израелци и един германски полицай по време на атаката.

След 100 дни битка с лаймската болест, Бела Хадид се завърна към модата

Бела Хадид разказа за тежките 100 дни на лечение

Бела Хадид и силата да водиш битката си с депресията и лаймската болест

В отговор Adidas се извини за кампанията и каза, че ще я промени.

„Ние съзнаваме, че са направени връзки с трагични исторически събития – въпреки че те са напълно неумишлени – и се извиняваме за всяко причинено страдание или неудобство. В резултат на това преразглеждаме останалата част от кампанията. Вярваме в спорта като обединяваща сила по целия свят и ще продължим с усилията си да подкрепяме разнообразието и равенството във всичко, което правим“, пишат от марката в официално изявление.

От своя страна, Бела Хадид е наела адвокат, който да защити интереса ѝ по време на целия скандал. Тя се позовава на липсата на отчетност на Adidas за ролята ѝ в премахването на кампанията. Източник казва пред TMZ, че Бела е била обезпокоена, че марката ще пусне реклама, която ще се свърже с атентатите в Мюнхен. Той допълва, че насилието никога не е съвпадало с възгледите на моделката.

За още новини от света на звездите последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари