Купър Хефнър направи оферта за закупуването на Playboy – компанията, основана от покойния му баща Хю Хефнър. Предложението му е за 100 милиона долара, с които той се надява да върне марката към нейните корени.
„Възможността да придобия Playboy е дълбоко лична за мен. Тази марка е вплетена в наследството на семейството ми и съм виждал от първа ръка нейното културно въздействие през десетилетията“, казва Купър в изявление до медиите.
Той продължава „Playboy представлява повече от просто бизнес – това е платформа за креативност, свобода на изразяване и разказване на истории. В професионален план виждам огромен потенциал за възстановяване на марката до нейните корени, като същевременно правим иновации за бъдещето и отключваме неизползваната стойност за инвеститорите“.
През 2019 година Купър, който преди това е бил ръководител на глобалните партньорства в Playboy Enterprises и сега е управляващ партньор във фирмата за рисков капитал Hafner Capital, напусна компанията, за да стартира своя собствена платформа за цифрови медии. През 2020 година той стартира кампания за място в Сената на Калифорния, която се оказа неуспешна.
Сега младият Хефнър иска да се върне в семейния бизнес, като прави оферта за придобиване на интелектуалната собственост и активите на марката Playboy Enterprises от нейната публична търгувана компания майка, PLBY Group.
„В епоха, в която се търсят наследствени марки с модерно значение, вярвам, че Playboy отново може да води разговори за начина на живот, забавлението и личната свобода. Основната ни цел в момента е да си сътрудничим професионално с настоящите заинтересувани страни от бизнеса, за да създадем резултат, който работи за всички“, каза още Купър.
През 1953 година Хю Хефнър основава списание Playboy, което се разраства в глобална марка, включваща облекло, ресторанти, кафенета и емблематично имение през последните 60 години. На 27 септември 2017 година Хефнър умира на 91 години.
След смъртта на баща си, Купър си спомни за него като „медиен и културен пионер и водещ глас зад някои от най-значимите социални и културни движения на нашето време в защита на свободата на словото, гражданските права и сексуалната свобода“.
Джаред Лето ще се преобрази в Хю Хефнър
Креватният живот на Хю Хефнър и неговите секс играчки
Вдовицата на Хю Хефнър проговори публично за загубата
„Той определи начина на живот и облика, които лежат в основата на марката Playboy – една от най-разпознаваемите и устойчиви в историята. Той ще липсва много на мнозина, включително на съпругата му Кристъл, сестра ми Кристи и братята ми Дейвид и Марстън, както и на всички нас в Playboy Enterprises“, каза Купър в изявление, публикувано тогава.
След смъртта на Хю, собствеността на Playboy се разви и емблематичното му списание беше закрито през 2020 година на фона на пандемията от коронавирус, като компанията заяви, че ще премести фокуса си върху дигиталния растеж. Playboy стана публично търгувана компания година по-късно, а сегашната ѝ компания майка, PLBY Group, обяви плановете си да пусне отново списанието в хартиен вариант през февруари 2025 година.
„Новият Playboy ще включва всичко, което направи списанието емблематично – незабравима фотография, известни рубрики като Playboy Interview и Playboy Advisor, изображения на знаменитости и Playmate Centerfold, който е централен компонент на Playboy от самото му създаване“, се казва в прессъобщение на компанията.
Марката също така обяви, че е започнала световно търсене на Плеймейтката на годината за 2024 и 2025 година и нов клас зайчета на Playboy, които ще я представляват на ексклузивни събития и изживявания през цялата година.