Наскоро Джъстин Балдони беше забелязан на екскурзия със съпругата си Емили Балдони и двете си деца на фона на съдебната му битка с колежката му от „Никога повече“ (It Ends With Us) Блейк Лайвли.
Режисьорът излетя от Лос Анджелис със съпругата си Емили Балдони и децата им – 9-годишната Мая и 7-годишния Максуел на 17 януари, съобщи източник пред E! News.
Новината стана ясна на фона на съдебната битка на Джъстин с Блейк Лайвли – която се снима заедно с него в „Никога повече“ през август, като филмовата адаптация на едноименния роман на Колийн Хувър, разбира се, е само началото на продължителната вражда между двамата.
А когато бе застигнат от папараци на международното летище в Лос Анджелис, Балдони отбеляза във видео, получено от TMZ, че е „благодарен, че е със семейството“.
„Имаме невероятни приятели и семейство“, казва той в кадрите, споделени от изданието, което публикува и снимки на него и семейството му на Хаваите.
Как започна всичко?
На 31 декември Блейк заведе дело за сексуален тормоз и отмъщение срещу Джъстин, продуцентската му компания Wayfarer Studios и други. В иска актрисата твърди, че тя и други членове на актьорския състав и екипа на“Никога повече“„са преживели инвазивно, нежелано, непрофесионално и сексуално неподходящо поведение“ от страна на Джъстин и изпълнителния директор на Wayfarer Джейми Хийт (който също е ответник).
Тя също така обвинява Джъстин и неговите сътрудници от Wayfarer, че са започнали „сложен медиен план като отмъщение“ за това, че тя е изразила загриженост за предполагаемото неправомерно поведение на снимачната площадка.
Блейк за първи път описва твърденията си в жалба до Калифорнийския департамент за граждански права, която е подадена по-рано през декември.
В същия ден, в който е подаден нейният иск, Джъстин, Уейфър и други подават иск за клевета срещу „Ню Йорк Таймс“ за статията му от 21 декември, в която се цитира жалбата на CRD и става дума за клеветническа кампания, която ищците твърдят, че са започнали срещу Блейк заради това, че е говорила за предполагаемото неправомерно поведение.
Бързо напред до 16 януари и Джъстин, Уейфър и други подават съдебен иск срещу Блейк, съпруга ѝ Райън Рейнолдс и публициста ѝ Лесли Слоун за изнудване, клевета и други предполагаеми неправомерни действия.
Адвокатите и на Джъстин, и на Блейк отхвърлиха иска на другия и защитиха своя. Вестник „Ню Йорк Таймс“ също застана зад репортажа си. Съпругата на Джъстин – Емили, която се появи в „Никога повече“ в ролята на д-р Джули – все още не е коментирала публично съдебната битка на съпруга си.
Родена в Швеция, Емили Балдони – с рождено име Емили Фукслер – живее в САЩ от 2005 г. Тя е съосновател на марката за бременни We Are Amma и актриса. Емили е омъжена за Джъстин Балдони и двамата живеят в Калифорния с децата им.
През годините Емили се е снимала в няколко телевизионни предавания – на страницата ѝ в IMDb са изброени сериали като Shatter Belt, Reckless, NCIS, Agents of S.H.I.E.L.D., Legend of the Seeker, CSI и др. Участвала е и във филми като Snapshots, Criticsized, Coherence, Ghosts of Girlfriends Past, Identical и Killer Pad.
А ако сте фенове на Джеси Маккартни, може би сте забелязали Емили в някой от музикалните клипове – актрисата се снима в „Just So You Know“ от 2006 г. според IMDb.
Емили е споделяла екрана и със съпруга си. Тя има няколко участия в сериала Jane the Virgin, в който Джъстин участва от 2014 до 2019 г. Всъщност той по-рано каза пред Today, че тя се е явила на прослушване за ролята на Петра, изиграна от Яел Гроблас.
Нещо повече, Емили е имала роли във филми, които Джъстин е режисирал, включително Clouds, Five Feet Apart и It Ends With Us – където тя се превъплъти в образа на д-р Джули.
Запознанството
Джъстин и Емили се запознават преди повече от десетилетие в киноиндустрията, когато тя се подвизава под името Емили Фокслър.
„Емили има невероятна кариера като актриса“, казва Джъстин в епизода от 2021 г. на предаването си The Man Enough Podcast, като се шегува, че „са се срещнали заради тези наградени филми на ужасите, които направихме“.
Двойката започва романтична връзка през септември 2011 г. и отива на първата си среща в Blu Jam Café в Лос Анджелис.
През април 2013 г. Джъстин и Емили се сгодяват в същия ресторант, в който са имали първата си среща – той им задава въпроса, заобиколен от семействата им.
Всъщност късометражният филм, който той прави за предложението, се разпространява мълниеносно – благодарение на това, че синхронизира устните си с песни като God Must Have Spent a Little More Time on You на *NSYNC, I'll Make Love to You на Boyz II Men и Dancing Queen на ABBA; танцува във флашмоб на Marry You на Бруно Марс, изобразявайки последователност, подобна на екшън филм, и пуска видеомонтаж на съвместния им живот.
Джъстин и Емили сключват брак месеци по-късно, през юли 2013 г. Разменят си обети по време на церемония на открито в Калифорния, където тя му прави серенада с кавър на The Way I Am на Ингрид Майкълсън.
Както Джъстин написа в Instagram, сватбата им е „моментът, в който станах най-щастливият човек в живота“.
Скандалът
Обвиненията на Лайвли, изброени в жалбата, включват сексуален тормоз; отмъщение; неизпълнение на задължението за разследване, предотвратяване и/или отстраняване на тормоза; подпомагане и подстрекаване към тормоз и отмъщение; нарушение на договор; умишлено причиняване на емоционален стрес; небрежност; лъжлива светлина, навлизане в личния живот и намеса в бъдещо икономическо предимство.
На следващия ден The New York Times публикува репортаж за репресивна клеветническа кампания, която Балдони и неговите съдружници, както се твърди, са водили срещу Лайвли – позовавайки се на нейната жалба в CRD. В статията си изданието цитира съобщения, изпратени от Балдони и неговия екип.
„Надявам се, че моите съдебни действия ще помогнат да се дръпне завесата на тези зловещи тактики за отмъщение, за да се навреди на хората, които говорят за неправомерно поведение“, каза Лайвли пред изданието, „и ще помогне да се защитят други, които може да станат мишена“.
След като новината за жалбата на Лайвли излезе наяве, Брайън Фрийдман – адвокатът на „Балдони, Уейфарър“ и нейните представители – отхвърли твърденията на Лайвли.
„Срамно е, че г-жа Лайвли и нейните представители отправят такива сериозни и категорично неверни обвинения срещу г-н Балдони, Wayfarer Studios и неговите представители, като пореден отчаян опит да „поправят“ негативната си репутация, натрупана от нейните собствени забележки и действия по време на кампанията за филма; интервюта и дейности в пресата, които бяха наблюдавани публично, в реално време и без редакция, което позволи на интернет да генерира собствени мнения и становища“, каза той в изявление на уебсайта на The New York Times. „Тези твърдения са напълно неверни, възмутителни и умишлено солени с цел публично да навредят и да преразкажат един разказ в медиите.“
Фридман също така защити решението на Уейфър да наеме кризисен мениджър, като заяви, че това е направено преди маркетинговата кампания на филма.
„Представителите на Wayfarer Studios все още не са предприели нищо проактивно, нито са предприели ответни действия, а само са отговаряли на входящи медийни запитвания, за да осигурят балансирано и фактологично отразяване, и са наблюдавали социалната активност“, добави по-късно той.
„Това, което подчертано липсва в подбраната кореспонденция, е доказателството, че не са били предприети никакви проактивни мерки с медиите или по друг начин; само вътрешно планиране на сценарии и частна кореспонденция за изготвяне на стратегии, което е стандартна оперативна процедура при професионалистите в областта на връзките с обществеността.“
Агенцията за таланти William Morris Endeavor (WME) се отказа от Балдони след публикуването на статията в The New York Times на 21 декември, потвърди пред изданието Ари Емануел, главен изпълнителен директор на компанията майка на агенцията Endeavor.
От WME обаче отрекоха съпругът на Лайвли – Райън Рейнолдс, да е виновен за раздялата на агенцията с Балдони, което режисьорът на „Никога повече“ по-късно твърди в съдебния си иск, подаден срещу The New York Times.
„В жалбата на Балдони има твърдение, че Рейнолдс е оказал натиск върху агента на Балдони по време на премиерата на Deadpool & Wolverine. Това не е вярно“, казва WME, която също така представлява Рейнолдс и Лайвли, в изявление за The Hollywood Reporter от 1 януари. „Бившият представител на Балдони не е бил на премиерата на „Дедпул и Върколака“, нито пък е имало натиск от страна на Рейнолдс или Лайвли в който и да е момент да се откаже от Балдони като клиент.“
В дните след подаването на CRD от Лайвли и статията в The New York Times няколко известни личности споделиха реакциите си на обвиненията ѝ срещу Балдони.
Актрисата беше защитена и от авторката на романа – Хувър.
„Блейк Лайвли, ти не си била нищо друго освен честна, мила, подкрепяща и търпелива от деня, в който се запознахме“, написа тя в Instagram Stories на 21 декември, като пусна линк към The New York Times. „Благодаря ти, че си точно такъв човек, какъвто си. Никога не се променяй. Никога не повяхвай.“
Джени Слейт, която играе сестрата на героя на Балдони – Райл, също отбеляза, че е на страната на Лайвли.
„Като колежка и приятелка на Блейк Лайвли, изразявам подкрепата си, докато тя предприема действия срещу онези, за които се съобщава, че са планирали и извършили атака срещу репутацията ѝ“, каза Слейт в изявление от 23 декември за Today. „Блейк е лидер, лоялен приятел и надежден източник на емоционална подкрепа за мен и толкова много хора, които я познават и обичат.“
„Това, което беше разкрито за атаката срещу Блейк, е ужасно мрачно, тревожно и напълно заплашително“, добави тя. „Приветствам приятелката си, възхищавам се на смелостта ѝ и заставам до нея.“
Що се отнася до Балдони и Уейфарър, които вече не са клиенти на Jonesworks, в иска се твърди, че те „са се отказали от договорните си задължения с Jonesworks и са отхвърлили усилията на Jones да разреши този спор по частен път в арбитраж“.
Юридическият екип на Лайвли обаче смята, че видеото „потвърждава дословно това, което г-жа Лайвли е описала“ в своя иск, и че „всеки момент от това е импровизиран от г-н Балдони без предварително обсъждане или съгласие“.
„Във видеото се вижда как г-жа Лайвли се навежда и многократно моли героите просто да си поговорят“, казват те в изявление за E! News. „Всяка жена, която е била докосвана неподходящо на работното място, ще разпознае дискомфорта на г-жа Лайвли.“
Двойката издаде писмо до съдията, който наблюдава делото им, с искане Фрийдман – ръководителят на адвоката на Балдони – да бъде поставен под заповед за запушване на устата по време на съдебните им процедури, за да се „избегне неподходящо поведение“.