Макар да се радва на огромен успех като супермодел, Кейт Мос не успя да развие собствения си уелнес бранд.
Марката Cosmoss е изправена пред задължително заличаване по-малко от три години след основаването си.
Уелнес марката все пак избегна заличаването, тъй като новите официални документи показват, че заплахата е преустановена.
Само седмици след като компанията получи официално предупреждение, че може да бъде премахната от официалния регистър, Companies House потвърждава, че действието вече е спряно.
The Mail разкри през февруари, че Cosmoss е изправена пред заличаване, предизвиквайки загриженост у феновете на Мос за бъдещето на нейното лайфстайл начинание.
Моделът стартира бранда през 2022 г., като обеща да предлага различни продукти, – от чайове и кремове за лице до спрейове за £105. Въпреки отсрочката, Cosmoss не е публикувал в официалния си акаунт в инстаграм от февруари – необичайно затишие за лайфстайл марка.
Последната публикация от 20 февруари е пълна с оплаквания на клиенти.
„Има ли нещо нередно с вашия уеб магазин в ЕС? Опитвам се да направя някои покупки, но количката не се зарежда. Опитах и на iPhone, и на Mac.“, пише клиент на бранда под публикацията.
Когато Кейт стартира Cosmoss през 2022 г., тя заяви, че ще „отвори врата към баланс, възстановяване и любов“.
Според съобщенията уелнес марката е дължала заеми в размер на поне £405 000 през април 2023 г.
Продуктите за грижа за кожата направени от „мощни, естествени вещества“, са разделени на три ежедневни ритуала, които струват общо над £400.
Марката продава 20 пакетчета билков чай за 20 паунда, както и парфюми и кремове за кожа – включително регенериращо масло за лице за 105 паунда и спрей за стая Sacred Mist за 125 паунда.
Мос твърди, че Cosmoss е „самостоятелна грижа, създадена за съвременните пътешествия в живота“. Брандът, пуснат на пазара на 1 септември 2022 г., бе смятан за британска версия на американския бранд Goop на Гуинет Полтроу.
Кейт кандидатства пред Службата за интелектуална собственост (IPO) през 2022 г. за търговската марка Cosmoss за продажба на различни неща – от ароматерапевтични свещи, витамини, добавки и чайове, до списания и домашно обзавеждане, но датската фирма Pharmacosmos възрази срещу нейната кандидатура.
Компанията, която произвежда продукти за хора с недостиг на желязо, е на пазара повече от 50 години.
След като възражението бе оттеглено, марката отново се сблъска с негативна реакция през март 2024 г., когато Кейт се похвали, че е успяла там, където най-добрите учени в света са се провалили – и е открила чудодейно лекарство за екзема.
От бранда обещават, че само едно нанасяне на нейното ново масло за кожа Golden Nectar за £105, може незабавно да ви отърве от екзема или друго нелечимо кожно заболяване – псориазис.
Уебсайтът на NHS обаче заявява, че няма лек за екзема или псориазис, които са болезнени състояния, чиито симптоми обикновено се лекуват с овлажнители, както и с кремове и мехлеми за намаляване на подуването и зачервяването по време на обостряния.
Кейт беше критикувана от главния лекар на NHS професор сър Стивън Поуис заради „подвеждащите здравни твърдения“.
Преди това марката имаше проблеми с федералните власти в Съединените щати заради планове за пускане на пазара на здравословен продукт, получен от канабис.