И тъкмо когато вече бяхме отписали музикалната индустрия като генератор на нови икони и идоли, взе че се появи Лейди Гага и нещата поеха в съвсем друга посока.
Определено, екстравагантната изпълнителка е едно от най-интересните неща, които се случиха на поп културата последно време, макар че първоначално, колкото и да се опитваше, не успя да предизвика така желания истеричен интерес.
Хората я приемаха по-скоро като едно интересно явление със злободневни песнички, които се опитва да компенсира липсата на красота с фрапиращи костюми.
Лейди Гага обаче започна да става все по-смела и по-агресивна в опитите си да се качи на поп пиедестала, чиито обитатели доста пооредяха.
Всяка нейна изява се превръщаше в спектакъл, а всеки клип – в арт произведение.
Сега, Гага изкара клипа на „Telephone” и хората буквално полудяха.
До този момент в Youtube видеото е гледано над 20 000 000 пъти, а някои страни вече официално го забраниха.
В международната преса се появиха пък множество коментари, най-често спряганите думи в които са „феномен“, „рекорд“, „явление“.
Името на Гага бе започнато да се спряга до това на Бийтълс, Бритни Спиърс (която също е своеобразен феномен) и, разбира се, Мадона.
Йонас Акерлунд например - човекът, режисирал някои от най-запомнящите се видеоклипове на Мадона, смята, че Лейди Гага има потенциал да се превърна в новата Кралица на попа
Шведът е режисьор на "Telephone", в което участва и Бионсе.
Клипът впечатлява със своята 9,30 - мнутна продължителност и вече бе категоризиран, като шедьовър на поп арта.
Вдъхновено от златната епоха за поп културата, Осемдесетте, видеото фрапира със сцени на насилие в затвора, лесбийски кадри и дори сцена на масово убийство, които са представени по един забележителе цветен ретро маниер.
Режисьорът, който е и заснел клиповете за хитовете на Мадона "Ray of Light" и "Music", е поразен от сходствата между двете изпълнителки.
"Не обичам да сравнявам певците, с които работя, защото всички те са уникални. В едно нещо обаче съм сигурен - Лейди Гага е истински творец. Тя притежава огромен талант и се труди здраво. Мислейки за нея, не мога да не се сетя за Мадона и нейните упоритост и отдаденост в работата", казва Йонас Акерлунд.
Дали ни е приятно или не, не можем да й го отречем – Стефани Джоан Анджелина Джерманота се очертава като Новата поп икона: изключително визуална, неконвенционална, изпълнител от ново поколение, който залага на нещо много повече от музиката.
И все пак, заслугите й са малко прехвалени.
С колкото и затворнички да се лиже, облечена по мрежест чорапогащник без гащи отдолу, Лейди Гага не би могла да се нарече революционер.
Тя просто реши да поеме по отдавна отъпканата и разчистена от госпожица Чиконе пътека, която се нагърби с тази тежка работа още преди 25 години.
Явление – може би, нова Мадона – просто няма как.