Емануел Алт заема поста главен редактор на френския Vogue по-малко от две години. Но за този период накара целия моден свят да заговори за нея и за характерния ѝ стил, който тя превърна в корпоративен и неусетно служителите и асистентите ѝ започнаха да го следват. Това само по себе си е достатъчно, за да ви запознаем с кариерата ѝ и начина ѝ на живот, със стила ѝ. Все пак преди да заеме този пост, дълги години тя беше асистент редактор на модната легенда Карин Ройтфелд – има какво да научим и от двете.
Кариера – от координатор мода до главен редактор на френската модна библия
Емануел е на 45 години. Нейната майка е работела като модел за Nina Ricci и Lanvin. Това прави възможно дъщеря ѝ да учи в скъпо католическо училище. Продължава обучението си в Institut de l'Assomption, сред чиито випускници са и дизайнерът на ювелирната линия на Dior Fine Jewellery Виктоар де Кастелан и бившата първа дама на Франция Сесилия Саркози. По време на следването си в института Емануел е работела като асистент в списание ELLE. На 19 е участвала в ревю на Jean Paul Gaultier и окончателно се влюбва в модата.
През 1990 г. е повратният момент в кариерата ѝ – запознанството ѝ с Карин Ройтфелд. Заедно те работят в списанието за млади момичета 20 Ans. Започнала като координатор мода, Емануел бързо става главен редактор на списанието. През 2001 година Карин кани приятелката си да заеме поста редактор мода на френския Vogue. На такова предложение няма кой да откаже!
Снимка: Pinterest
Ройтфелд отговаряла не само за редакционната политика, но и за стила на фотосесиите. Това дало възможност на Емануел Алт да се заеме и с допълнителна работа като моден консултант на марките Balmain и Isabel Marant, отговаряла и за стила на ревютата на Balenciaga и Guiseppe Zanotti. Именно Емануел първа въвела в света на модата знаменитото сако със силно изразени рамене на Balmain и се превърнала в it-girl на този бранд.
Работата ѝ за Isabel Marant е от значение и за личния ѝ живот – омъжена е за арт-директора на марката Франк Дюран и имат две деца – дъщеря на 7 и син на 14 години, както и куче джакръсел териер. Децата все пак са поели по стъпките на родителите си, като по-големият син Антоан вече се е снимал за списанието на майка си, а Франсоаз редовно посещава дефилетата по време на седмиците на модата.
Снимка: the-northernlight.com
Емануел и Карин били идеалният моден дует: Ройтфелд обичала да разсъблича моделите, а Алт умеела да ги облича. Ето защо през 2011 г. Карин Ройтфел била уволнена като наказание за фотосесия във Vogue, която пропагандирала педофилията. На 1 февруари нейното място логично било заето от Емануел Алт. До този момент тя е работела като моден редактор на френската модна библия в продължение на 10 години. Алт признава, че за нея това било напълно неочаквано предложение и тя дори не си е мечтала, че може да седне на стола на Карин: „Аз не съм от тези, които гледат в бъдещето. Аз живея в настоящето. Когато ми направиха това предложение, си помислих: А защо не? Това, освен голяма чест, е и велико удоволствие – да съм начело на френския Vogue, който така добре познавам!“
Емануел Алт и Карин Ройтфелд Снимка: Sartorialist
Разбира се, голяма част от модния свят се опасяваше, че нивото на списанието ще се срине. Но Емануел опроверга всички съмнения. „Vogue притежава свое лице, което аз едва ли ще мога кардинално да променя, но все пак не може без промени. Просто нашите гледни точки с Карин леко се различават. Мога да ви гарантирам, че Vogue няма да придобие рок-енд-рол излъчване." Това го доказва и първата корица на Алт, на която виждаме Жизел Бюндхен, която е по-скоро в романтичен стил, отколкото с рок излъчване. Но скоро все пак започнали да се появяват все по-често на кориците модели точно с това излъчване като Кейт Мос, Лара Стоун, Даутцен Круз.
Първата корица на Емануел Алт като главен редактор на Vogue в броя за Април 2011 и корица с модела Лара Стоун в броя на Vogue за Август 2011. Снимки: Vogue
Стил – еднообразен, но винаги буди интерес
Изследователите на стила на Емануел Алт (съществува сайт www.iwanttobeanalt.com, който е посветен на Емануел) изчислили, че последния път, когато тя е обличала рокля, е бил преди четири години. Оттогава светските събития Алт посещава облечена изключително в панталони (чинос, карго, но винаги скини), риза, сако и черни обувки-стилето (с тънък ток на средна височина), боти и ботуши, които са и с по-висок ток. Ако е студено, тя е облечена с черно палто, по което всички я разпознават отдалеч.
Емануел Алт и моделът Марозия Бела Снимка: Reuters
Истинска французойка, Емануел не се притеснява да се появява два или дори три пъти с едни и същи дрехи или обувки. Най-често цветовете по нея са черно, сиво или бяло. Никакви ярки акценти. Но цветовият минимализъм с лихва компенсира силния ѝ индивидуален стил, смесица между рок, милитъри и унисекс. Трябва да отбележим, че е намерила идеалния стилов баланс за нейната стройна фигура. Лагерфелд казва за нея: „Стилът ѝ: широки рамене, дълги крака в тесни джинси, набрани до лактите ръкави. Аз лично я харесвам много. Тя е една красива французойка.“
Снимка: the-northernlight.com
Можем да я упрекнем в еднообразие, но не и в липса на индивидуален почерк. Въпреки че няколко години подред стилът ѝ не се е променил, той винаги предизвиква интерес сред блогърите. „Блогърите, както никой друг разказват за вашия стил, дрехи и поведение. Те вършат голяма част от нашата работа. Ето защо, когато търся фотограф или някой от света на модата, се обръщам към блогърите.“ – споделя самата Алт.
Емануел Алт с фотографа Тери Ричардсън. Снимка: Instagram
Любимата ѝ ера в модно отношение е десетилетието между 1965 и 1975 г. На въпроса без кои вещи не си представя да живее, тя отговаря: „BlackBerry и слушалки“. Факт е обаче, че по примера на Карин Ройтфелд, Емануел никога не носи чанта и държи смартфона си в ръка, заедно с поканата за модното шоу. Със заплата от 300 хиляди евро годишно, Емануел не се притеснява да се показва с тишърти от H&M например, комбинирани със знаковите за нея панталони на Balmain.
Проверени във времето за Алт са някои модни марки: „В Louis Vuitton харесвам това, че никога не знаеш какво да очакваш. Някои марки са доста предсказуеми. Това, което прави Марк Джейкъбс (вече бивш моден директор на модната къща), винаги предизвиква интерес.“
Емануел призовава да не зацикляме. Тя казва: „Забравете за марките. Джинси, сако и тишърт, които ви стоят отлично – това е всичко, което ви трябва. Именно в простотата и естествеността се крие истинската красота.“ Нямаме причина да не ѝ вярваме!