IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Топ 10 на най-богатите модни компании

12 май 2014 09 31

Вижте коя модна и бюти компания заема лидерски позиции на пазара

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Да следваме всички тенденции в света на модата би било толкова трудно, колкото и да се опитваме да предвиждаме тенденциите в глобалната икономика. Ето защо за най-богати хора в модата се считат не тези, които са най-модерни, а чиято марка се продава най-много.

Производителите на модни стоки се борят на живот и смърт, влагайки милиарди в поддържането на собствената продукция. Кои етикети днес управляват пазара и носят умопомрачителни приходи на собствениците си, се е постарал да разбере екипът на руския сайт за финансови новини Vestifinance.ru.

И ето как изглежда класацията с 10-те най-скъпи модни марки в света.

10. Levi Strauss & Co. – стойност 4.67 милиарда долара.

Компанията, която е пионер в деним индустрията все още държи своите позиции. Леви Щраус и Джейкъб Дейвис изобретяват дънките в края на 19 век, след което непрекъснато ги подобряват. В резултат на това производството оцелява повече от век и има здрави позиции на пазара. Годишните приходи на Levi Strauss & Co. са около 5 милиарда долара, което означава, че тази марка скоро няма да изгуби лидерските си позиции на пазара.

Снимка: Levi Strauss

9. Coach Inc. – 4.67 милиарда долара.

Компанията е основана през 1941 г. и от самото начало е открила отлична пазарна ниша: Coach произвежда качествени стоки от кожа като чанти и портфейли. Продуктите са известни с практически вечната си издръжливост, макар че компанията често търпи критики заради прекалената елитарност на имиджа си.

Снимка: Coach

8. Phillips-Van Heusen Corp – 6.04 милиарда долара.

Phillips-Van Heusen Corp – това не е марка, а цяла галактика. Освен под собствения си лейбъл, компанията произвежда стоки с марките Tommy Hilfiger и Calvin Klein. През 1919 г. получава първия патент за производство на яка за мъжка риза, която може да се сгъва по средата. Днес всички ризи са с такава яка. Този бизнес донася на Phillips-Van Heusen Corp милиарди долари печалба и през 2002 г. придобива марката Calvin Klein, а през 2010 г. и марката Tommy Hilfiger. С печалба от 6 милиарда долара годишно може да си позволи подобни действия.

Снимка: Tommy Hilfiger

7. Estee Lauder – 9.71 милиарда долара

Американската компания с широк спектър на активи е основана през 1946 г. Специализирана е в производството на козметика. В същото време под нейния контрол са и някои други световни марки като Bobbi Brown, Clinique, M.A.C и Jo Malone. В компанията работят около 40 хиляди служители, а приходите ѝ за 2013 г. са почти 10 милиарда долара.

Снимка: Estee Lauder

6. Richemont – 11.83 милиарда долара

Швейцарската компания продава ръчни часовници и бижута, както и дрехи и кожени изделия. Основана е сравнително скоро – през 80-те години, но е сравнително здраво позиционирана в горния сегмент на пазара. Една от най-популярните нейни марки е Cartier, която произвежда изключително скъпи и луксозни бижута. Друга известна марка, собственост на компанията, е френският моден бранд Chloe.

Снимка: Chloe

5. Christian Dior – 11.91 милиарда долара

Знаменитият лейбъл се появява на бял свят през 1946 г. Днес той е част от колосалната група, произвеждаща стоки на лукса LVMH, в която влизат още LVMH Moet Hennessy и Louis Vuitton. Dior е известна марка за козметика, в частност парфюми. Интересно е, че в LVMH тя контролира 42.36% от акциите и има 59.01% право на глас, което я прави една от най-влиятелните марки в модата.

Снимка: Dior

4. The Gap – 15.65 милиарда долара.

Както и Levi Strauss, компанията също стартира с производството на дънки. Още през първата година има приходи от 2 милиарда долара, което за 1969 г. е доста приличен приход. По-късно The Gap разработва своя разпознаваем логотип в тъмносин фон, който придобива такава популярност, че не е променян от 1986 г. Единственият опит за това завършва със завръщане към класиката. Компанията GAP притежава и марките Banana Republic и Old Navy.

Снимка: Reuters

3. Kering – 15.65 милиарда долара

Компанията е известна със собствеността си на модни брандове като Alexander McQueen, Balenciaga, Gucci и Stella McCartney. В списъка ѝ на притежание влизат не само марки за луксозни стоки, но и за спортни такива като Puma, Cobra Golf и Volcom. Френската компания печели не по-малко от 10 милиарда евро годишно, което и осигурява топ място на пазара.

Франсоа-Анри Пино, председател и главен изпълнителен директор на Kering Снимка: Reuters

2. H&M – 18.82 милиарда долара

Сребърният медал е за шведската модна компания H&M, която от 1947 г. е специализирана в производството на достъпни модни стоки и е официално представена в 53 страни по света. Компанията периодично привлича именити дизайнери за създаването на лимитирана колекция, но лъвският пай от приходите им идва от продажбата на достъпни модни стоки. Една от печелившите им карти е т. нар. fast fashion (бърза мода), където знакови модни дрехи се пускат веднага в масово производство.

Снимка: H&M

1. LVMH Moet Hennessy – Louis Vuitton S.A – 37.14 милиарда долара

Тази компания присъства в класацията два пъти – факт! Но ако Christian Dior се добра самостоятелно само до петото място, то „по-големите ѝ сестри“ Moet Hennessy и Louis Vuitton са лидери. Има смисъл да се поставят заедно само тези две марки, тъй като през 1987 г. те направиха своето сливане. Какво може да се каже за продукцията на това „чудовище“, освен че владее пазара на луксозни стоки от алкохол до чанти, бижута и дрехи.

Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton. Снимка: Reuters

Автор на статията:
Люба Вангелова

КоментариКоментари

Анонимен ( преди 11 години )