IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Храна за сърцето – най-подходящите храни за здраво сърце

15 април 2004 17 43

Храна за сърцето – най-подходящите храни за здраво сърце

Диетична стратегия: Това е списък на храните, които ще ви помогнат да постигнете желаното намаление на килограмите, като същевременно ще запазите сърцето си здраво.

Сърдечните болести отнемат живота на милиони хора в развитите страни. В България тези заболявания са основна причина за смъртността, като страната ни е на първо място в Европа по броя на инфаркти и заболявания на сърдечно- съдовата система.

Може би вече сте осъзнали колко важен е вашия хранителен режим за доброто здраве на сърцето ви. Редовните упражнения са другата половина от уравнението на здравото сърце – те поддържат ниско нивото на холестерола и теглото, и подпомагат регулирането на кръвното налягане.

Това са четирите най-добри храни за силно сърце:

1. Разтворими целулозни вещества – храни като овес, ябълки и круши, фъстъци, боб, леща, и пълнозърнести хляб и зърнени закуски – те помагат за понижаване на нивото на липопротеините с ниска плътност – лошия холестерол, като по този начин намаляват риска от сърдечни заболявания.

2.Фолиева киселина – има я в зелените листни зеленчуци, бобa и лещата; тя намалява нивото в кръвта на хомоцистеина – аминокиселина, която може да увеличи риска от сърдечни заболявания.

3. Омега-3 мастни киселини – от ядки (орехите са най-добрия източник) и тлъста риба; те предотвратяват запушване на артериите, помагат за отпускане на стеснени артерии, и намаляват липопротеините с много ниска плътност – мазнини в кръвта, за които се смята, че са свързани със сърдечносъдовите болести.

4. Мононенаситени мазнини – от храни като маслини, зехтин, масла от семена и ядки – могат да понижат риска, като намалят нивото на холестерол в кръвта.

Освен това, за разлика от полиненаситените мазнини, мононенанситените са по-устойчиви на оксидация – процес, който води до увреждане на клетките и органите. (Наситените мазнини, например в червеното месо, маслото и пълномасленото сирене, повишават нивото на холестерола, който запушва артериите, затова избягвайте или ограничете тези храни.)

КоментариКоментари