IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Често срещани проблеми по време на менструация

10 September 2014 06:29

И как бихте могли да ги разрешите

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Макар че менструацията може да протича различно при различните жени – повече или по-малко дни, с по-силни или по-слаби болки и т. н., има определени „странични ефекти“, които са валидни за всички представителки на нежния пол. За съжаление, този период от месеца е съпътстван с редица проблеми, които могат да вгорчат живота на всяка дама.

Ето и кои са най-често срещаните от тях и полезни идеи как да облекчите тяхното неприятно действие:

1. „Плача дори по време на глупави реклами“. По време на менструацията кралиците на драмата значително се увеличават. Около 20 до 30% от дамите са свръхчувствителни към хормоналните колебания, които се случват между овулацията и кървенето. Ако и вие сте от жените, които стават прекалено сълзливи, опитайте да укротите сълзите си с подходяща храна. Редовната консумация на сложни въглехидрати като листни зеленчуци и пълнозърнести храни може да помогне както на вашата кръвна захар, така и на вашите емоции.

2. „Страдам от главоболие през онзи период от месеца“. Жените, които имат страховита „менструална мигрена“, трябва да обвиняват хормоните простагландини. Тези хормони предизвикват спазми, които могат да атакуват нервите в главата. В случай, че и вие страдате от този тип главоболие, може да се консултирате с вашия лекар за подходящо лекарство, което да облекчи болката в главата. Проучвания показват също, че дамите, които взимат по 150 милиграма дневно от билката чобанка в продължение на няколко месеца, имат по-малко главоболие като цяло.

3. „Чувствам, че мога да спя цяла седмица“. Обяснението на този феномен не се крие в мързела, а в кръвозагубата, съпътствана със загуба на желязо – енергизиращ минерал. Желязото също така участва в производството на хормона серотонин, който влияе на настроението и който спада по време на менструация. Проучване показва, че дамите, които ядат храни с повече желязо, имат по-лек ПМС. Спанакът, бобът и лещата са много подходящи храни.

4. „Имам силни спазми и ме боли ужасно много“. Спазмите и болката, която жените чувстват по време на менструация, се дължи на свиването на мускулите на матката. Обикновено спазмите са стимулирани от хормона простагландин – колкото по-високи са неговите нива, толкова по-зле се чувства жената. 30 минути аеробни упражнения всеки ден могат да намалят болката по време на менструация.

5. „Коремът ми се подува до неузнаваемост“. Около 73% от жените страдат от подуване на корема малко преди и по време на менструация. Изненадващо е, че все още не се знае какво точно предизвиква тази реакция на тялото, но е известно, че солта и алкохолът могат да влошат нещата. За да облекчите неприятния страничен ефект, консумирайте храни, богати на омега-3 мастни киселини като сьомга и орехи.

6. „Гладна съм постоянно и искам да ям всичко, което видя“. Както вече стана ясно, по време на менструация нивата на серотонин в тялото спадат, ето защо несъзнателно вие искате да си го набавите отново. Ето защо мозъкът ви кара да консумирате солени и сладки въглехидрати, които могат да помогнат за възстановяването на серотонина. В случая това, което може да направите, е да дадете на тялото си това, което иска, но без да прекалявате с дозите!

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари