Ритуалът след брутална тренировка, обикновено включва протеинов шейк за захранване на мускулите. Това не е добра алтернатива, но далеч не е единственият начин да дадете малко сила и храна на мускулите си. Вижте кои плодове може да ви помогнат в тази насока.

Въглехидрати

Въглехидратите не са ваш враг, особено когато тренирате активно. Те са основният източник на енергия и не трябва да ги пропускате, особено ако искате да трупате мускули.

Без достатъчен прием на въглехидрати рискувате да отслабите мускулите си, да забавите възстановяването им и да ги направите по-чувствителни към нараняване. Докато протеинът е базов за изграждане на мускули, въглехидратите се превръщат в гликоген, който съхранява в тях енергия, давайки им допълнителен размер и сила. Ако тренирате поне 2 пъти седмично, трябва да приемате минимум 50 % от храната си под формата на въглехидрати.

Калий

Банани, портокали, киви. Яденето на плодове с високо съдържание на калий е чудесен начин да се допълнят с електролити без придружаващите ги обработени захари, открити в спортните напитки.

Защо калият е важен, когато става дума за изграждане на мускули?

По същество това е електролит, който е отговорен за свиването на мускулите и който излиза от тялото с потта. Поради това зареждането на тялото с калий означава, че ще можете да тренирате сериозно без крампи и спазми.

Азотен оксид

Диня. Тя е не само източник на естествени захари, а съдържа и цитрулин, който е аминокиселина, отговорна за производството на азотен оксид. Азотният оксид е известен с това, че доставя кръв към мускулите, увеличавайки техния размер и предоставяйки им възстановителни хранителни вещества.