Бананите са удобна и полезна междинна закуска, която може да засити и зареди с енергия. Плодът съдържа около 100 калории на 100 грама, което го прави идеалната храна, за да успокои нарасналия глад и да ви достави порция витамини и минерали.

Различните хора харесват различни видове банани. Според някои по-зелените са по-полезни, други пък предпочитат покафенелите и по-узрели банани. Зелен, жълт или кафяв? Цветът на банана издава неговата зрялост. Това, което малцина знаят обаче е, че в различните си фази, този плод има различни здравословни ползи.

Зелени банани

Това са „най-младите“ банани. Те не са много сладки, защото съдържат по-малко захар в тази своя фаза и затова са и препоръчителни за тези, които пазят по-стриктна диета. Неузрелите банани съдържат още пробиотици, които са полезни за храносмилателната система. Те са много подходящи за готвене. Имайте предвид обаче, че може да предизвикат подуване на стомаха и газове.

Жълти банани

В този свои вариант плодът е по-сладък и по-мек. Има повече захар от зелените банани, но също така притежава повече антиоксиданти от тях. Заради по-високото съдържание на захар, тези банани не се препоръчват на хора с диабет тип 2.

Банани на кафяви точки

Точките показват количеството скорбяла, което се е превърнало в захар – повече точки, повече захар. Кафявите точки обаче са и стимулант за имунната система, защото те показват и количеството антиоксиданти, нарастващо със зреенето на банана. Според някои изследвания бананите на точки са отлични за превенция срещу рак и са свързвани с унищожаването на туморни образувания.

Кафяви банани

Повечето от вас вероятно избягват изцяло кафявите банани, тъй като те имат вкус на ферментирал плод и са прекалено сладки и меки. Както вече обяснихме, кафявият цвят индикира високо съдържание на антиоксиданти. Можете да ги консумирате под формата на плодово пюре, смутита и шейкове. Не добавяйте обаче никакви подсладители, защото те съдържат доста захар.