IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Жените са изложени на по-голям риск от рак на белия дроб

20 ноември 2012 06 20

До 2020 година повече жени ще бъдат с диагноза рак на белия дроб, отколкото мъже

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Забелязва се повишаване броя на жените, болни от рак на белия дроб. Според експертите увеличената численост се дължи на производителите на цигари, които насърчават жените да пушат, за да останат слаби.

Броят на случаите на заболели жени се увеличава с по-бързи темпове, отколкото случаите при мъжете, затова очакванията са, че до 10 години жените, болни от рак на белия дроб ще бъдат повече, отколкото болните мъже.

Изследователи от Кингс Колидж в Лондон прогнозират, че в рамките на следващите 30 години броят на жените, болни от рак на белия дроб във Великобритания ще се увеличи тройно от 26 000 до 95 000 през 2040 година, пише вестник Daily Mail.

За сравнение очакваното нарастване при мъжете ще бъде с 8% от 39 000 до 42 000 души. Най-просто казано пред 2040 година ще има двойно повече жени, болни от рак на белия дроб, отколкото мъже. Този вид рак е третият най-често срещан при жените след рака на гърдата и рака на дебелото черво.

Черната статистика показва, че по-малко от 10% от пациентите, болни от рак на белия дроб могат да очакват да живеят повече от пет години, най-вече, защото обикновено заболяването се диагностицира твърде късно. Във Великобритания ракът на белите дробове е най-честата причина за смъртност сред населението.

Според изследователите особено важни са навиците на хората между 30 и 40-годишна възраст. През 60-те и 70-те години на миналия век започнала масова рекламна компания, която насърчавала жените към тютюнопушене. Много производители на цигари използват за рекламни лица красиви и слаби модели, които също така пушат тънки цигари. Много видове цигари съдържат думата „slim” (от английски език слаб, тънък) в наименованието си, която освен че характеризира продукта, създава асоциация и с теглото.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари