IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да откажете цигарите, без да напълнеете

2 април 2013 06 00

Има начини, стига да го искате

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Спирането на тютюнопушенето е много трудно и изисква силна воля. Ще ви спестим изброяването на вредите от цигарите, защото вероятно ги знаете прекрасно, но ще ви помогнем да ги откажете (стига да го желаете истински) без да насочвате навика и празнината си, към консумиране на излишно много храна, което винаги води до напълняване.

Средностатистически един човек,  отказал цигарите, качва между 3 и 5 килограма през първата година, в която е непушач. Всъщност тази статистика пречи на много хора да се откажат от цигарите от страх да не напълнеят и особено жените, които и без това вечно се притесняват за килограмите си.

Ето и какво да правите, за да не станете поредната жертва на тази статистика:

Защо дебелеете след спиране на цигарите?

 

Никотинът стимулира мозъчните клетки, които сигнализират на човек, когато се е заситил. При липсата на никотин това чувство за ситост намалява и хората са склонни да приемат повече калории и така постепенно напълняват.

Няма значение откъде идва желанието ви да ядете повече - ако не приемате тези излишни калории – няма да промените теглото си. Просто трябва да кажете "не" на утешителни храни, като заместители на цигарата. 

Разберете кога ви се пуши най-много.

Всеки пушач е различен. Затова е важно да разберете, какво най-много ви кара да искате да пушите. Стрес? След преяждане? По време на пиене на алкохол? Когато знаете кога най-много ви се припалва, ще можете да си изготвите резервен план, който да не включва храна. Дъвчете дъвка, отидете на разходка, практикувайте йога или медитация.

Поискайте помощ.

Изследванията показват, че значителна част от хората, които качват килограми след спиране на цигарите, не са използвали никотино-заместителна терапия.

Яжте зеленчуци.

Също така изследванията показват, че пушачи, които ядат повече плодове и най-вече зеленчуци, пушат по-малко цигари на ден. Връзката не е съвсем ясна, но едно възможно обяснение е високото количество фибри в зеленчуците, които карат хората да се чувстват по-сити.

Използвайте това, което работи.

Ето една идея: използвайте отказването на тютюнопушенето като повод да отслабнете най-накрая. Сега е най-добрият момент да се отървете от лошите си хранителни навици и да ги замените с нови, по-здравословни.

Спортът е идеален заместител на цигарите. Той подобрява настроението и може да премахне стреса. Ще се изненадате колко добре тялото ви реагира на упражненията, когато белите ви дробове са по-чисти.


Нищо няма да ви накара да наддадете на тегло, освен ако не приемате допълнително храна. Отказването на цигарите може да тества и волята ви да кажете "не" на калоричните храни и на празните калории. Спирането на цигарите е важно решение за вашето здраве и това е моментът да направите стъпка напред, загърбвайки нездравословния начин на живот като цяло.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари