Не модните списания, видеоклиповете и филмите карат жените да се обсебват на тема килограми, а социалните мрежи. Ново изследване показва, че колкото повече една дама стои във Facebook, толкова по-негативно приема тялото си и копнее да го промени на всяка цена.
Проучването е обхванало момичета в края на тийнейджърските им години и началото на 20-те. Те прекарвали повече от един час в социалната мрежа. Колкото повече време жените се ровели във Facebook, толкова по-голям бил шансът да изпаднат в депресия или да се сдобият с хранително разстройство. Това се получава така, защото представителките на нежния пол сравняват фигурата си с тази на свои приятелки и постоянно се сблъскват с някакви постове за диети, които ги мотивират и те да се подложат на такава.
През 2013 г. изследване показва, че 75 % от жените искат да свалят „няколко килограма“. Две трети от тях прекарват минимум един час на ден във Facebook, пише онлайн сп. SheKnows. Повече от половината твърдят, че постовете на другите за фитнес и диети ги вдъхновяват, 22 % завиждат на своите приятелки, а 15 % признават, че се чувстват виновни, защото в момента не са на диета.
„Специалистите в областта на хранителните разстройства са убедени, че Facebook има връзка с тези заболявания. Тя не е съвсем пряка, но стоенето в социалната мрежа води до създаване на негативна самооценка и ниско самочувствие“, казва Петя Еклер от университета в Стратклайд.