Жегата е примамлива, само когато сте на морето или релаксирате в планината. В противен случай тя е неудобство, което не само затруднява живота, но и повишава нивата на стрес. Скорошно изследване на полския университет Познан разкри, че през горещите месеци нивата на кортизол (хормонът на стреса) са доста по-високи, отколкото през зимата. Наблюдават се дори повишени нива на насилие в различните региони!

Кортизолът е изключително важен, тъй като той регулира нивата на солта, захарта и течностите в тялото. Ако количеството му се покачи, това води до перманентна умора, напълняване, свръхраздразнителност, склонност към инфекции, намалена мозъчна активност. Според много теории промяната в отделните хормони при горещо време е свързана с учестения сърдечен ритъм.

Ето и какво може да направите, за да държите кортизола си в норма:

1. Спете достатъчно

Недоспиването веднага повишава кортизола в организма. Затова си осигурете поне 7 часа сън на денонощие.

2. Тренирайте

Но не прекалявайте! Редовните средноинтензивни тренировки държат кортизола под контрол. При претрениране се получава обратен ефект.

3. Почивайте си

Почивката помага на мозъка да се справи със стреса и да се възстанови след усилената работа. Физическата почивка дава това на тялото и мускулите.

4. Смейте се

Смехът побеждава не само болестите, но и държи ниски нивата на хормона на стреса.

5. Вземете си домашен любимец

Общуването с домашни животни носи удоволствие и спокойствие.

6. Хранете се правилно

Или казано по друг начин – намалете приема на захар! Доказано е, че тя повишава нивата на кортизол в тялото.