IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 храни, които всяка жена трябва да включи в диетата си

8 юни 2020 10 30

За здраве, тонус и добър хормонален баланс

Снимка: Istockphoto

Всички знаем, че трябва да се храним здравословно и че добре балансираната диета е ключова не само за теглото, а и за цялостното ни физическо състояние. Дамите обаче трябва да бъдат още по-внимателни в избора си на продукти и задължително да включат следните храни:

Спанак

Може би не всяка от вас обича спанак, но този зеленчук е изключително полезен и пълен с витамини и минерали. Съдържа магнезий, който облекчава синдромите на ПМС, подкрепя костите, поддържа нивата на кръвната захар и намалява риска от астма.

Ленено семе

То е богато на омега-3 мастни киселини, които са важни за здравето на сърцето и за поддържане на кръвната захар. Лененото семе съдържа антиоксиданти и подпомага храносмилателната и отделителната система.

Червени боровинки

Освен че са вкусни, червените боровинки всъщност могат да ви предпазят от сърдечни заболявания, кариес и до известна степен от инфекции на пикочните пътища. Това е така, защото съдържат определени фитонутриенти, а техните антиоксидантни и противовъзпалителни свойства ви предпазват от множество заболявания.

Домати

Този плод не е за подценяване, защото съдържа ликопен, който според изследванията намалява риска от рак на гърдата и сърдечни заболявания. Също така доматите поддържат ниските нива на холестерол в тялото.

Овесени ядки/трици

Освен че са полезни за сърцето ви, те подобряват храносмилането и поддържат кръвното налягане в норма. Също така облекчават синдрома на ПМС. Тъй като съдържат фибри, овесените ядки/трици понижават холестерола и подпомагат работата на стомашно-чревния ви тракт.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари