IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кое е най-доброто време за тренировка?

18 август 2020 14 30

Кога трябва да правим упражнения за здраве и кога за енергия

Снимка: Pexels

Според учените, упражненията в различни часове на деня могат да осигурят различни здравословни и представителни ефекти.

Например, може да ви се стори, че спите по-добре през нощта, ако отидете да бягате сутрин, че вдигате по-тежки неща, ако тренирате следобед или че облекчавате безпокойството си, ако практикувате вечерна йога. Това е така, защото различните упражнения се отразяват по различен начин на тялото и атакуват различни групи в организма.

Ето какво трябва да знаете за различните ползи за здравето от упражненията сутрин, следобед и вечер.

Сутрин

Много от хората предпочитат да започнат деня си с една тренировка. По този начин те смятат, че ще получат достатъчно енергия, която ще ги държи будни на работа. С един топъл душ след упражненията, те са готови за новия ден. Освен че ви освежават, сутрешните тренировки имат и няколко здравословни ползи.

1. Помагат за съня

Упражненията имат силна връзка с циркадния ритъм, по-известен като биологичния часовник на организма. Той регулира кога е време за ядене, за сън, за събуждане и още много други функции. Физическата активност поддържа вашия циркаден ритъм в нормални нива. От своя страна, той може да повлияе на физическите ви показатели.

бягане Pixabay

Снимка: Pixabay

Както тренировките, така и ярката дневна светлина са мощни циркадни сигнали. Те помагат да планирате освобождаването на мелатонин – хормон, отговорен за съня. Потенето навън сутрин води до по-ранно освобождаване на мелатонин, което може да ви предпази от безсъние.

Освен това, проучване от 2014 година установява, че тези, които тренират сутрин, имат по-дълбок сън в сравнение с хората, които правят упражнения следобед или вечер.

2. Успокоява ви

Тренировките помагат за изгарянето на адреналина – хормон, който се подхранва от стреса и задейства нашата агресия. По-малкото адреналин не само ще ни накара да се чувстваме по-спокойни, но също така може да насърчи производството на ендорфини. Това са аминокиселинни съединения, които облекчават болката и създават усещане за благополучие.

Упражненията сутрин означават, че хормоните, регулиращи стреса, се държат под контрол. Плюс това, тренировката преди работа може да ви помогне да се настроите за по-спокоен и по-продуктивен ден.

3. Намалява кръвното налягане

Проучване от 2014 година изследва 20 души с повишено кръвно налягане. Резултатите показват, че тренировката сутрин понижава тези нива в сравнение с упражненията по-късно през деня.

Наличието на по-ниско кръвно налягане може да намали риска от инсулт или сърдечни заболявания. Затова експертите препоръчват редовните упражнения за подобряване на здравето на сърцето.

4. Насърчава отслабването

Според експерти, сутрешните упражнения могат да помогнат на хората да отслабнат по-бързо в сравнение с тренировките по друго време на деня. Проучване от 2019 година проследява 88 възрастни с наднормено тегло, които започват 10-месечна програма за аеробни упражнения.

тренировка Pixabay

Снимка: Pixabay

Резултатите показват, че 81% от тези, които спортуват преди обяд, губят 5% от теглото си. Междувременно само 36% от хората, които са тренирали след 15:00 ч., регистрират подобно отслабване.

Следобед

1. Подобряват резултатите

Ако искате да бягате по-бързо или да вдигате повече тежести, следобедните упражнения са за вас. Това е така, защото по това време метаболизмът ви работи на пълни обороти. След като мине обяд, нивата на хормоните кортизол и тестостерон помагат на мускулите да обработват енергията по-бързо.

тренировка, тежести,

Снимка: Pixabay

Температурата на тялото ви също е по-висока, което е свързано с повишение на издръжливостта. Ако на обяд сте яли въглехидрати, то следобедните упражнения са чудесен начин да разтоварите организма си. Тези хранителни съставки се усвояват бързо и се превръщат в гориво за тялото.

С яденето на закуска и обяд, тялото ви е подготвено за тренировка с висока интензивност.

2. По-добрият вариант за поспаланковците

За тези, които обичат да се излежават до късно, следобедните тренировки са най-добри. Това е така, защото циркадният ритъм и нивата на хормоните, които му влияят, включително тези на мелатонин и кортизол, се различават при всеки човек. Не всеки е създаден да бъде ранно пиле.

Още повече, че ако обичате късното ставане, няма да ви е никак приятно да тренирате рано сутрин. По този начин няма да постигнете и желаните резултати. Затова си поспете и направете упражненията си следобед. Тогава ще имате най-много енергия и ще постигнете целта си.

Вечер

1. Подобряват издръжливостта

Изследване от 2019 година установява, че хората използват по-малко кислород по време на вечерна тренировка в сравнение с други части на деня. По-ниската консумация на кислород означава по-ниска сърдечна честота, което прави упражненията по-малко интензивни. Следователно тялото ви е по-енергийно ефективно през нощта, което означава, че можете да успеете да направите още няколко обиколки.

2. Намаляват стреса

Според експерти, някои хора обичат да тренират вечер, за да се успокоят и да забравят проблемите от изминалия ден. Изследвания подкрепят тези твърдения и доказват, че упражненията облекчават стреса. Според тях, дори една тренировка може да намали безпокойството.

упражнения, постелка,

Снимка: Pixabay

Тревожността често изостря проблемите със съня и засилва безсънието. Така че, вечерната тренировка може да помогне с разрешаването на тези неприятности. Помнете, че не е хубаво да правите упражнения близо до часа ви за лягане. Най-добре е да тренирате минимум 2 часа преди сън.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари