След преяждането по коледно-новогодишните празници, идват обещанията и заричанията на много хора за промяна. За да влязат във форма, доста от нас се нуждаят от специален хранителен режим и по-здравословен начин на живот. Фитнес инструкторът Цвета Капитанова даде насоки пред Bulgaria ON AIR как да го направим.

Хората не трябва да се втурват рязко в тренировките, за да не се претоварят. Трябва да започнат от по-прости упражнения, като преминават плавно от по-лесни към по-сложни. Добре е да избягват по-тежките и дълги тренировки, защото това бързо ще ги доведе до отказване.

Нужни са търпение и постоянство, защото резултатите не идват с първите тренировки. „Ако правят нещата стъпка по стъпка, логично, те ще се случат рано или късно. За 2-3 месеца могат да имат видими резултати“, категорична е тя.

„Всичко ще се случи, ако те са постоянни, тренират редовно. Ако минат на някакъв хранителен режим, със сигурност нещата ще се случат“, казва още Капитанова.

„Хубаво е след голямото преяждане по празниците да направим една детоксикация, която да е между 1 и 3 дни – на плодови, на зеленчукови сокове, на такива по-леки храни, които да дадат възможност на организма да си почине и да се очисти от токсините“. След това човек трябва да мине на режим, който да не е много нискокалориен, защото ако рязко намали калориите, много бързо ще се откаже и ще си върне старите навици.

Комбинации от различни упражнения помагат за извайване на талията и въобще долната част на тялото, която се променя след голямото похапване по празниците.

Четете още:

Във форма с Изабел Гулар: 5 тренировки с топмодела