Скачането по шест минути седмично подобрява здравината на костите. Това твърдят британски учени, цитирани от „Daily Mail“.

Изследването, което доказва ефективността на скачането, е проведено в университета в Манчестър. Проследени са 14 жени на възраст от 50 години, които извършвали упражнението.

Според резултатите, само 30 подскока са достатъчни, за да предотвратят остеопорозата. Причината е, че самото действие укрепва мускулите и така намалява изтъняването на костите, настъпващо с времето.

Ефектът от подскоците се равнява на увеличаване на костната плътност с 2 процента годишно.

„Тези движения са наистина лесни и могат спокойно да се правят вкъщи. Честото ходене не е достатъчно за здрави кости“, коментира д-р Галин Монтгомъри. Той се надява, че резултатите от проучването ще накарат повече хора да правят упражнения за укрепване на костите.

Упражненията, при които се скача от полуклекнало положение или от 20 см височина, са най-ефикасни, твърдят учените. Според техните заключения, въпреки че нямат данни за костната плътност, натоварването при стъпването на земята е значително. Комбинирано с напрежението на мускулите, измервано с електроди, то е достатъчно за укрепване на костите.

Четете още:

Кои упражнения трябва да модифицирате след 50-те

Да свалиш 70 кг без спорт: При това без отказване на пържолите

Бягайте за здраве и по-добър секс