IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Отново има натурално българско кисело мляко

29 ноември 2010 12 36

Киселото мляко На Баба вече е по български държавен стандарт (БДС)

Отново има натурално българско кисело мляко

След няколко спонтанни проверки на хранителните продукти, стана ясно, че качеството на храните, които купуваме е съмнително.

Салами със соя, сирене от палмова мазнина и кренвирши, чието съдържание е по-добре да не разбираме, са само част от откритията на контролните органи.

За щастие, след въвеждането на БДС за колбасите, от скоро има и Национален Стандарт за Българско кисело мляко (БДС 12:2010).

На пазара вече може да открием кисело мляко, което отговаря на критериите на БДС. То е с марката „На Баба“, има 3,6% масленост и притежава същият традиционен по-кисел вкус като от едно време.

При температура на съхранение от 2 до 6 градуса българското кисело мляко е със срок на годност до 20 дни от датата на производство

Цялата гама продукти с марка „На Баба” се произвеждат само от краве мляко и българска закваска и са утвърдени на пазара със своя характерен мек вкус и гъстота.

Според изискванията на БДС, киселите млека, които имат поставен на опаковката знак, ще се произвеждат само от краве мляко, с българска закваска от Lactobacillus bulgaricus и Streptococus thermophilus.

Правото да поставят БДС знак върху опаковката на продуктите си, производителите получават след процес по стандартизация и одобрение от Министерство на земеделието и храните, както и от Патентното ведомство.

Киселото мляко, като продукт с неоспорими и изключителни здравословни качества, е неизменна част от всекидневната балансирана диета.

То съдържа пробиотици, които сe грижат за чревната микрофлора и укрепват имунната система.

Освен това, калцият в киселото мляко спомага за заздравяването на костите и предпазва от заболявания като остеопороза.

Повече за БДС можете да прочете тук, а горе можете да видите официалното съобщение до медиите, направено от марката „На Баба“.

КоментариКоментари