IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Средиземноморските тайни за отслабване

1 ноември 2014 15 00

С тяхна помощ по-лесно ще се отървете от излишните килограми

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Когато става въпрос за отслабване, най-добрият начин да постигнете своята цел, е като промените начина си на живот и най-вече начина си на хранене. Това е много по-добре, отколкото да се измъчвате, следвайки различни ограничителни диети.

Доктор Бари Сиърс препоръчва да последвате част от средиземноморските хранителни навици, като цитира проучване, показващо силата на този хранителен режим. „Скорошно изследване показа, че средиземноморската диета спира метаболитния синдром, който е предшественик на диабета“, споделя Сиърс.

Освен това средиземноморският начин на хранене влияе върху възпаленията и някои важни хормони, което прави задачата ви да отслабнете много по-лесно осъществима. Ако вие самите искате да се възползвате от правилата на хранене по Средиземноморието, следвайте няколко прости съвета:

1. Търсете полифенолите. Полифенолите са химични вещества, които дават цвета на плодовете и зеленчуците и които имат невероятен ефект върху тялото. Те са мощни антиоксиданти и помагат за забавянето процеса на стареене и водят до загуба на тегло. „Много хора си набавят полифеноли чрез кафето, но то не е най-добрият източник“, смята Сиърс. Най-добре наблегнете на зеленчуците и плодовете.

2. Направете зехтина своя най-добър приятел. Освен, че в зехтина екстра върджин се съдържат полифеноли, за които вече стана въпрос, той може да даде на организма ви и така полезните омега-6 мастни киселини. Тези ненаситени мастни киселини могат да намалят възпалението в тялото, а както знаете то може да доведе до увеличаване на теглото. Ето защо е важно възпаленията в организма ви да се намалят – това ще ви помогне да започнете да отслабвате по-бързо.

3. Наблягайте на подправките. Те са концентрирани източници на полифеноли, макар че все пак не трябва да прекалявате с тях. Подправки плюс зеленчуци е перфектна рецепта за богат източник на полифеноли – първите приятели на отслабването. Съветът на Бари Сиърс е да добавите и чаша червено вино към тази храна.

4. Подбирайте правилно храната си. Разделяйте храната си на три образни части – първата част е храна, съдържаща много протеин и съответно – малко мазнини, следващата е зеленчуци и третата е зехтин екстра върджин плюс подправки. Тези три части трябва да присъстват постоянно в менюто ви, защото по този начин си гарантирате, че през следващите пет часа няма да бъдете нито уморени, нито гладни.

5. Избягвайте белите въглехидрати. „Колкото повече бели въглехидрати консумирате, толкова по-голямо възпаление си създавате в организма“, казва Сиърс. Вместо това набавяйте своите въглехидрати най-вече от зеленчуци и някои плодове. Може да опитате да консумирате и пълнозърнести храни, за да задоволите нуждите си.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари