IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изгаряйте мазнини с киноа

4 декември 2014 09 27

Предложения за закуска, обяд и вечеря

Снимка: Thinktock

Снимка: Thinktock

Ако искате да се разделите с нежеланите килограми и да изгорите ненужните мазнини, не е необходимо да гладувате. Дори е строго непрепоръчително. Единственото, което трябва да направите, е да намерите подходящата храна, с чиято помощ по-лесно да изпълните своята цел.

Напоследък киноата стана все по-популярна и това съвсем не е без причина. Тя е чудесен източник на протеини, особено ако не консумирате месо и млечни продукти. Освен това тя съдържа всички незаменими аминокиселини, също както яйцата. И също както яйцата, вие може да консумирате киноа на закуска, обяд и вечеря.

Рецепти за изгаряне на мазнини

Закуска (за една порция): 1/2 чаша варена киноа, 1 чаена лъжичка кокосово масло, щипка червен пипер, 1/2 чаша нарязан сладък картоф, 1/3 чаша нарязан кейл, 1 скилидка чесън – смлян, щипка сол.

Стоплете кокосовото масло в тиган на средна температура. Добавете червения пипер и сладките картофи и след това ги задушете за около пет минути. Добавете кейла, чесъна и солта. Гответе, докато кейлът увехне (около 3 минути). Добавете киноата и гответе още няколко минути.

В една порция има: 425.5 калории, 10 грама мазнини, 71 грама въглехидрати, 3 грама захар, 206 милиграма натрий, 8.5 грама фибри, 14 грама протеин.

Ако бързате, просто смесете половин чаша варена киноа с бадемово мляко и горски плодове.

Обяд (за две порции): 2 супени лъжици балсамов оцет, 1 супена лъжица мед, 1/4 чаена лъжица черен пипер, 2 супени лъжици зехтин, 1 чаша чери домати (разрязани наполовина), 1/4 чаша стафиди, 1/4 чаша киноа (топла), 3 чаши смесени зелени салати, 200 грама сьомга.

Смесете заедно оцета, меда и пипера в голяма купа. Добавете зехтина и разбъркайте добре. След това прибавете доматите, стафидите и киноата. Върху зелените салати сложете сьомгата и залейте със сместа от киноа.

В една порция има: 467.5 калории, 20.5 грама мазнини, 89 милиграма натрий, 44 грама въглехидрати, 26 грама захар, 5 грама фибри и 30 грама протеин.

Вечеря (за шест порции): 1 голяма глава лук (обелена и нарязана на кубчета), 1 супена лъжица зехтин, 6 бели гъби (тънко нарязани), 1/2 тиквичка (нарязана на кубчета), 2 скилидки обелен и смлян чесън, 450 грама пуешко месо, 1 чаена лъжичка морска сол, 1/4 чаена лъжица смлян черен пипер, 1 чаша и половина пилешки бульон, 1 чаша киноа, 1/4 чаша магданоз (нарязан), 170 грама настърган кашкавал.

Загрейте фурната на 180 градуса. В тиган гответе лука в зехтина на средно-висока температура в продължение на 2-3 минути. Добавете гъбите, тиквичката, както и чесъна. Гответе още 2-3 минути. Добавете пуешкото месо, което предварително сте нарязали на малки парченца. Гответе още около 3-4 минути. Подправете със сол и черен пипер, и добавете бульона и киноата. Оставете продуктите да заврат. Намалете температурата, покрийте храната и я оставете да къкри около 10 минути. Преместете продуктите в тава за печене. Добавете магданоза и кашкавала. Печете в продължение на 30 до 35 минути.

В една порция има: 354 калории, 17 грама мазнини, 754 милиграма натрий, 26 грама въглехидрати, 2 грама захар, 3 грама фибри и 27 грама протеин.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

Юнона ( преди 6 години )
До Milena: Защо не? Просто режеш зеленчуците на малки купчинки :) :) :)
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Milena ( преди 6 години )