Броенето на калории може и да е досадно и натоварващо занимание, но то има своите безспорни ползи. Хубаво е човек да знае средно по колко калории приема на ден и то не само, когато иска да отслабне. За съжаление, този процес е обвързан от някои митове, които възпират масово хората да следят храната си по-обстойно.

Броене на калории не е равно на глад

Когато броите калориите си, вие сте наясно с какво точно се храните и какво количество поемате. Не трябва да гладувате и не е трудно да влизате в определен режим на калории, когато подбирате какво хапвате. Можете да ядете каквото поискате, стига да съблюдавате порциите си.

За отслабващите

Златното правило е: За да намалявате теглото си, трябва да поемате по-малко калории, отколкото изразходвате. Няма как да правите тези прости сметки, ако не ги броите!

За повишаващите теглото си

Досущ както при хората на диета, тези които желаят да повишат теглото си, трябва да следят приема на калории. Тяхната мисия е да приемат повече, отколкото горят и все пак да следят от кои храни получават желаните калории и хранителни вещества.

Как това се отразява на IBM (индекс на телесната маса)

Вероятно си мислите, че знаете какво количество храна ви е достатъчно, но ако не следите приема на калории, лесно можете да промените метаболизма, килограмите и индекса на телесната си маса, дори да не преяждате. Калориите измерват не просто количеството, а качеството на приеманата храна.