Има упражнения с уреди, чиито дръжки правят движението по-уморително и трудно и често дори по време на тренировката има инструкции кога да се хванете за тях. Например при скачането на батут, дръжката не е просто за украса, а дава вариации на движението и повишава неговата трудност.

Какъв е случаят с бягащата пътека?

Много хора ползват този уред като се държат за дръжките. Но фитнес експертите твърдят, че това е лош навик, който отнема ползите от ходенето и бягането върху него. Ако ползвате и ръцете си за опора, вие намалявате усилията на тялото и горите по-малко калории.

Освен това ползвайки дръжките, вие не оставяте възможност на тялото да балансира само и дори можете да увредите позата си, тъй като често държането за пътеката поставя гръбнака в изгърбено положение.

Не на последно място при ходене и бягане на пътеката движението на ръцете е много важно, защото помага на тялото да се движи правилно и да издържи повече време на определено темпо. Гледайте на ръцете като на минидвигател.

Каква е ролята на дръжките?

Хващането им пренася цялата тежест и отговорност да задържат темпото върху краката ви. Затова ги избягвайте. Опитайте се да имитирате тичане, все едно сте в парка, но съобразявайки се с темпото на пътеката.

Дръжките са като спасителен пояс – там са в случай, че загубите баланс и сте на път да паднете. Препоръката от фитнес експерти е да ползвате дръжките само в случай, че сте пуснали програма „катерене“ на бягащата пътека и то във вариантите на по-високо ниво на трудност.