Представете си следното: намирате се в огромен търговски център, където точно днес всички стоки са намалени с 80%! Да, дори и тези от най-новите колекции, които винаги ви се струват по-хубавите и винаги са по-скъпите.
Още по-добрата новина обаче e, че точно на входа изневиделица една торба с пари е паднала в краката ви от небето с поздравителна картичка от Дядо Господ, който е решил точно днес да ощастливи някое от чадата си, просто ей така.
И така, прекрачвате входа и от всички магазини започват да ви викат изкусителни продавачки и мускулести гардеробиери.
Събличат ви и се надпреварват кой по-напред ще ви облече със своята прекрасна нова дрешка.
И така, събличате, обличате, събличате, обличате, а дрехите, обувките и бижутата започват да падат направо от тавана. И всичките са ваши!
Възбудихте ли се?
Ако това е станало, спокойно – не сте шопохолици. Нормално е.
Оказа се, че пазаруването и гледането на порно филм имат еднакъв ефект върху мозъка.
Учени от университета на Уесминтър установиха, че изгодните покупки и специалните оферти замайват човек от щастие, като умствената реакция наподобява на сексуална възбуда.
Намаленията и подаръците, дори при хранителните стоки, осигуряват възбуда, еквивалентна на еротични кадри.
Учените са стигнали до този извод, след като са измерили мозъчната активност в емоционални зони, докато доброволците са гледали различни продукти.
Изследването, което е поръчано от Института по промоционален маркетиниг, още не е завършено.
То обаче показва, че продуктите, които са развълнували най-много доброволците при изследванията, са имали най-голям търговски успех.
"Още е рано да се каже, но резултатите показват връзка между големия емоционален отклик и качването на продажбите" - каза Колин Харпър от института.
Проблемът за търговците е да накарат купувачите да търсят продукта и след края на промоцията.
Целта на изследването е именно да установи причините.
Още секси шопинг: