Обичаме 90-те и същевременно изпитваме една нестихваща носталгия към тази културна епоха, защото тя е последната с истински индивидуализъм и големи звезди.
Както и преди сме казвали, в САЩ това е времето на грънджа, на Кърт Кобейн, на тежките наркотици, на възхода на дарк културите, на негърските плитки, на супер успешните поп групи, на знаменитите R&B диви.
В Европа тотално доминира английското с неговия brit pop, brit банди и brit карета, техно и рейв партитата и световноизвестните хаус ди джеи.
90-те – последната епоха, когато младите се бореха за независимост и се бунтуваха – е, далеч не, като по времето на раждането на контракултурата, но все пак се бунтуваха.
Разказвам ви всичко това, защото Beefeater за пореден път реши да върне времето назад и да ни пренесе в прословутата английска столица, с четвъртото от станалите вече традиция в София модни Be Londonized партита.
И така Нестандартното модно шоу и парти под надслов ME MYSELF AND I се случиха в галерия Индустриална 11.
Ревюто бе дело на независимите лейбъли Ham&Eggs и tochka, които пресъздадоха провокативния индивидуалистичен стил на Лондон от 90-те.
Разходката назад във времето ни преведе през триумфиращия индивидуализъм на street модата, brit pop течението, момичешките и момчешките групи и първите електронни рок групи.
Ревюто на London Dress Code 90’s представи колекция от 30 модела, които бяха разделени на по-дарк и "по-поп" стил: точно като двете господстващи модни течения през 90-те.
На подиума видяхме пресъздадени ключови образи като фаталната жена, мъжът от 90-те и boy band момчето.
Основните цветове черно, бяло и червено бяха в тениски с надписи, едро шотландско каре в сака, панталони и рокли, щампи-разработки на британското знаме и прилепнали черни дамски гащеризони тип „жената котка“. Не липсваха и класическите прави дънки и дрехи от цветен латекс и дантела.
Ревюто изобилстваше от стилизиран кариран авангард: обемна риба, котка, слон и лисица, ползвани като аксесоар към тоалета, ушити от същия плат. Дантела и ефирни щамповани платове закриваха лицата на някои модели, намигвайки към темата за егото и неговите прояви.
"90-те позволяват на целия свят да общува, да се смесва, да си взаимодейства за първи път, по хиляди начини, както си иска. Всеки има индивидуален почерк и може да си го позволи, още повече – очаква това у другия. Човекът е себе си.“, обясниха значението на своите творения дизайнерите.
Дали успяха да го изразят на добре, проверете и вие в галерията горе.