2023 година беше времето, когато целият свят гледаше през розови очила!
Спомняте ли си тенденцията „крайбрежна баба“, която превзе света на модата като буря? Е, през последните 12 месеца имахме друго шивашко движение, което раздвижи стилната сцена и бе вдъхновено от не кой да е, а от куклата Барби.
Розовата естетика, наречена Barbiecore, се превърна в основен моден елемент през 2023 година, като в себе си въплъщаваше обличане в най-ярките нюанси на розовото, комбинирано с носталгични аксесоари. В съответствие с дългоочаквания филм за Барби, чиято премиера бе на 21 юли, розовото бе на първо място в гардероба на мнозина, откакто Марго Роби, която влиза в ролята на емблематичната кукла, бе заснета на снимачната площадка с ярък тоалет.
Между розовите чанти и обувките на платформи, ефирните рокли и дори розовия грим, Barbiecore бе в основата на 2023 година. Всъщност феноменът се видя още през 2022 година по време на есенната колекция на Valentino. Наречен Valentino Pink PP – на името на творческия директор на модната къща, Пиерпаоло Пичоли – звездите красяха всичко от червените килими до фестивалните сцени, носейки популярния цвят.
От момента, в който тенденцията се разви до това какво точно включва гардеробът, ето всичко, което трябва да знаете за лудостта по Barbiecore.
Кога започна Barbiecore манията?
Барби е в светлината на прожекторите, откакто се появи на пазара през 1959 г., но куклата, проектирана от Mattel, навлезе в света на развлеченията по много начини през годините.
За начало, рапърката Ники Минаж е синоним на пластмасовата кукла от началото на кариерата си – дори нарича феновете си „Barbz“. В допълнение, известни личности, вариращи от спортисти до музиканти, бяха удостоени със свои собствени пластмасови двойници.
Снимка: Getty Images
Докато колекцията Valentino и филмът „Барби“ накараха мнозина да пеят Come on, Barbie, let's go party, тенденцията Barbiecore всъщност е във възход през последните няколко години. Терминът е актуален в социалните мрежи, като всяка година се наблюдава все по-голям интерес към розовите дрехи, аксесоари и обувки.
Как да се обличате според тенденцията?
Има просто един цвят, който капсулира същността на Barbiecore и това е – познахте – розово! Важно е да се отбележи, че колкото по-ярък е нюансът, толкова по-добре.
Много приветствано средство за повишаване на настроението след последните няколко години, Barbiecore е свързано с приемането на живи нюанси – особено характерното емблематично розово, в което сме свикнали да виждаме Барби – в ежедневието. тъй като мнозина изпитват носталгия към по-прости, по-слънчеви и по-безгрижни времена, има смисъл, че тази вдъхновена от 80-те, безапелационно розова естетика зае централно място в тазгодишните тенденции.
Снимка: Getty Images
Силуетите варират от латексови минирокли до изискани кройки, докато детайлите включват всичко – от пера до основния елемент на Барби – пайети. Обувките варират от ултрависоки модели до ниски токчета, точно като безкрайните възможности на играчката. Освен това, холографски и флуоресцентни аксесоари и пластмасови шноли за коса се превръщат в страхотни допълнения към всеки тоалет.
Въпреки че яркорозовото е предпочитано, други нюанси като дъвка и фуксия също въплъщават атмосферата на Barbiecore. Цветът обаче е само една част от тенденцията, тъй като втората част е вдъхновена от правилното десетилетие, което обхваща 1980-те до началото на 2000-те.
Звезди, които се облякоха в розово
Барби служи като стилно вдъхновение за знаменитости от дълго време – включително носталгичния костюм на Хейли Бийбър за Хелоуин през 2016 г. През тази година обаче куклата имаше още повече влияние върху начина на обличане на звездите.
След шоуто на Valentino през март 2022 г. присъствието на яркорозово беше мощно на тазгодишните награди „Грами“ – от привличащия вниманието ансамбъл на Saweetie до ярката шапка с цвят фуксия на Джъстин Бийбър.
Скоро след това лудостта продължи в Coachella през април, когато звездите донесоха стила на сцената. Конан Грей беше облечен в обичайно Valentino, докато хедлайнерът Хари Стайлс изненада с розови пера.
Снимка: Getty Images
Цветът беше открояващ се и на червения килим на Met Gala 2022, като Себастиан Стан беше облечен от глава до пети в розова едноцветна визия, а Глен Клоуз в електриково розов костюм – и двата дизайна бяха на Valentino.
В допълнение към големите холивудски събития, известните личности организираха партита за рожден ден на тема „Барби“, като 38-ия рожден ден на Клои Кардашян през юни и 32-ия рожден ден на Марго Роби през юли, който тя отпразнува на снимачната площадка на филма на Грета Гъруиг.
В дните, водещи до премиерата на филма за Барби, още повече звезди се хвърлиха в яркорозовия моден хаос, вдъхновен от самата кукла, на която е кръстен. Сред тях са Кики Палмър в дълбока розова мини рокля, Криси Тейгън в закачлив яркорозов ансамбъл, Ема Томпсън в яркорозов костюм – и принцесата на Уелс, Кейт Мидълтън, която даде на тенденцията своето кралско одобрение!
Какво е значението на тенденцията?
Класическата кукла Барби еволюира изключително много, откакто е създадена за първи път през 1959 г., и става все по-приобщаваща през десетилетията. Докато първата черна кукла Барби, Кристи, беше представена през 1969 г., Mattel направи пълно преобразяване на известната си колекция, достойна за 21 век.
Сега Барби се предлага в различни форми на тялото, височина, цвят на кожата, прическа и дори физически увреждания. Същото важи и за мъжкия ѝ колега Кен, който получава все по-разнообразни варианти през годините.
Към 2020 г. линията Barbie Fashionistas включва 176 кукли, мъжки и женски, с девет различни типа тяло, 35 тона на кожата и 94 прически. През 2022 г. компанията за играчки разшири разнообразната си линия Fashionistas и добави кукла със слухови апарати зад ушите, кукла с протезен крак, както и кукла Кен с витилиго.