Giorgio Armani проведе модното си ревю пролет/лято 2026 на 28 септември, с което закри Седмицата на модата в Милано, само седмици след смъртта на дизайнера на 91 години
Сред известните личности, които присъстваха, бяха Ана Уинтур, Кейт Бланшет, Глен Клоуз, Лорън Хътън, Спайк Лий, Самюел Л. Джаксън, Ричард Гиър и съпругата му Алехандра Силва, и много други
Модното ревю завърши поредица от тържества, започнали през август в чест на 50-годишнината на модната къща
Знаменитости се събраха на Седмицата на модата в Милано, за да почетат Джорджо Армани само седмици след новината за смъртта на дизайнера на 4 септември.
Колекцията пролет/лято 2026 на Giorgio Armani бе представена в неделя, 28 септември, и беше изгледана от много известни личности в музея „Пинакотека ди Брера“. С нея приключи серията от презентации на готови облекла и събитията по случай 50-годишнината на италианската модна къща.
Кейт Бланшет, Глен Клоуз, Лорън Хътън, Спайк Лий, Самюел Л. Джаксън, Ричард Гиър, Алехандра Силва, Ана Уинтур, Лесли Биб и още известни приятели на 91-годишния Армани присъстваха на модното ревю на едноименната му марка.
Ричард Гиър и Алехандра. Снимка: Getty Images
56-годишната Кейт, която е избирала Armani за множество поводи в своята кариера, носеше структурирано черно-златно яке, съчетавайки визията си с широки панталони и черни обувки на висок ток.
До Бланшет застана Ейса Гонсалес, която само дни по-рано се появи на първия ред на дефилето на Prada с приятеля си Григор Димитров. Този път актрисата бе сама, носейки яке с яка и мъниста, съчетано с прави панталони и обувки на висок ток.
Кейт Бланшет. Снимка: Getty Images
Звездата от „Бързи и яростни“ Натали Еманюел избра рокля без презрамки с дълго кожено палто, преметнато през раменете ѝ.
На събитието към тях се присъедини бившият главен редактор на Vogue Ана Уинтур, която беше изцяло в бяло.
Ана Уинтур. Снимка: Getty Images
Племенницата на Джорджо, Силвана Армани, и дългогодишният му сътрудник Лео Дел'Орко, поздравиха публиката в края на ревюто.
Карло Капаса, президент на италианската модна камара, потвърди, че ревюто на Armani ще се проведе, въпреки смъртта на легендарния дизайнер.
„Ще отбележим Седмицата на модата в Милано, като отдадем почит на един от нейните основатели, Джорджо Армани, и на неговото творческо, предприемаческо и лично наследство, толкова ценно в този период на трансформация, през който преминава модната индустрия“, каза той в изявление.
Натали Еманюел. Снимка: Getty Images
Армани почина само седмици преди планираното честване на 50-годишнината.
През 50-те си години на върха на модата, той остави незаличима следа, преоткривайки офис облеклото за мъже и жени през 80-те години на миналия век, въвеждайки концепцията за „скрито богатство“ през 90-те години и доминирайки на червения килим до самия край.
Говорител на марката добави „Днес, с дълбока емоция, усещаме красотата, оставена от този, който основа и подхранва това семейство с визия, страст и всеотдайност“.
Глен Клоуз. Снимка: Getty Images
На 30 август на филмовия фестивал във Венеция Giorgio Armani стартира празненствата за годишнината си с откриването на своя дигитален архивен сайт Armani/Archivio и съпътстваща вечеря с участието на известни личности като Кейт Бланшет, Роузи Хънтингтън-Уайтли, Моли Гордън и Джема Чан.
На 24 септември художествената галерия Брера в Милано отвори изложбата „Giorgio Armani, Милано, за любов“, представяща над 100 произведения, създадени през последните пет десетилетия и подбрани лично от дизайнера.
Джеси Уилямс. Снимка: Getty Images
Модното ревю на 25 септември отбеляза първото представяне на модната къща след смъртта на Армани. То се проведе в театър „Армани“, дом на много от ревютата на къщата и мястото, където мнозина фенове на дизайнера отидоха да го почетат след смъртта му.
Джорджо Армани беше най-успешният италиански моден дизайнер в историята, както и най-успешният предприемач, като едноличен акционер в империя, която се разшири далеч отвъд модния подиум.
Ейса Гонсалес. Снимка: Getty Images
Неуморният му стремеж и амбиция го доведоха до ръководството на Giorgio Armani, мъжката марка за облекло Emporio Armani и неговата дифузиознна линия Armani Exchange, с луксозна линия Armani Prive, стартирана през 2005 година.
Като ранен предприемач за разширяване на марката, Армани е и пионер в Armani Casa, Armani Beauty и Armani Hotels and Resorts, както и в създаването на художествени изложби, музикални изпълнения на живо, спортни събития и дори шоколадови бонбони.
Спайк Лий и Самюел Л. Джаксън. Снимка: Getty Images