След като официално задоволихме модния си глад с дебютната колекция на Джон Галиано за Maison Margiela, на хоризонта изплава един доста значителен въпрос.
Отбелязахме невероятното завръщане на дизайнера, уменията му да вплете своите емблематични белези с иконичните архиви на модната къща, но забелязахме една малка разлика.
Навсякъде откроихме друго значимо събитие за марката, което като че тихомълком се промъкна в сянка – промяната на наименованието.
Свикнали сме да обозначаваме модната къща, известна с трите MMM, като Maison Martin Margiela. С представянето на колекцията висша мода 2015 обаче очевидно трябва да отвикнем.
Също както Saint Laurent останаха без „Yves“, така и Maison Martin Margiela остават без „Martin“. Премахването на първото име на основателя е оправдано от представител на марката като „отражение на еволюцията на модната къща“.
Предполагаме, че тенденцията следва да бъде формулирана по следния начин – щом се смени водещата фигура, сменя се и наименованието. За разлика от Saint Laurent обаче Maison Margiela не обявиха официално новите промени в своето обозначаване.
Откриваме разликата в разпратените покани за ревюто към колекция „Artisanal“, които са брандирани единствено и само като „Maison Margiela Paris“. Предвидено, в индустрията циркулират въпроси свързани с бъдещето на марката.
Дали ще се запазят емблематичните кодове, промените свързани ли са и с нова политика, нова насока на творците и най-вече – в тенденция ли се превръща смяната на наименованията на модните къщи?
На всички тези въпроси ще отговори само и единствено времето, а дотогава можем да следим стриктно навлизането на „новите“ марки на модната сцена.