IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Модните диктатори: Доменико Долче и Стефано Габана

9 януари 2016 10 00

Историята на известното дуо

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Модната индустрия, като една от най-динамичните, се слави с умението да налага и променя тенденции за времеви период от един ден. Новите лица, вдъхновения и течения излизат с такава скорост, че често е трудно да се проследят, а още по-малко да се следват и приложат в ежедневието.

Когато става въпрос за мода обаче, съществува и един друг аспект – лицата, които издържаха на непрестанните промени и глад за креативност и не просто се наложиха, но останаха и продължават да движат индустрията.

Диктаторите, чиито имена цял свят знае и които зададоха облика на това, което днес наричаме „мода“. Събирателните образи, които до такава степен се отличиха, че емблематичните им белези са разпознаваеми и само с един поглед.

Всяка седмица в събота ще вдигаме завесата над някои от тях и ще ви представяме най-големите лица на модата. Ще разкриваме пред вас незнайни любопитни факти и посоки в житейския път на великите дизайнери и какво точно ги направи такива.

Започваме нашата поредица с историята зад модна къща Dolce & Gabbana и нейните създатели.

Доменико Долче и Стефано Габана със сигурност са две от най-известните имена в модната индустрия, които се асоциират с едноименната марка.

Емблематичен почерк е вдъхновението, което с всеки един сезон все повече разгръща различните аспекти на всичко, свързано с Италия, традициите и корените.

Италианската двойка успя да постигне почти невъзможното. За по-малко от десет години те превърнаха своето малко миланско ателие в световна империя.

Когато Армани, Валентино и Ив Сен Лоран вече са се радвали на дивиденти от своите модни къщи, Долче и Габана са проектирали мечтите си.

Днес, партньорството между двамата маркира модната индустрия и нейната история, представяйки „раздърпан“ деним с декорации и сутиени като дреха за ежедневието – въвеждането на бельото като стил и превръщането на жените в истински изкусителки.

Професионалната връзка между Доменико Долче и Стефано Габана е жив пример за закона на единството и преодоляването на всички трудности и различия.

Доменико, сицилианец, се определя като интроверт, който обича черното и предпочита да прекарва времето си у дома. Баща му е притежавал малко студио за шев и кройка, а Долче споделя, че със затворени очи може да зашие ръкав на сако. В свободното си време, дизайнерът развива хобито да създава миниатюрни костюми и рокли от останалите парчета плат.

Красавецът Стефано е четири години по-млад от Доменико и се кълне, че от ранна детска възраст е пристрастен фанатично към модата. В началото на всеки сезон, той е прекарвал време в обикаляне на магазини в търсенето на най-актуалната дреха за момента. Габана е пълната противоположност на Долче – роден в северна Италия, висок, строен, комуникативен, обича пътешествията и клубовете.

Преди да създадат професионални отношения, дизайнерите са любовници. След 20 години заедно, те се разделят, но продължават да правят всичко заедно – създават нови колекции, пътешестват, спорят и се подкрепят. Виждането им за модата е нещото, което ги отличава в индустрията.

Те вярват, че същността на тази сфера се крие в няколко основни силуета – панталоните, полите, блузите и якетата, и всичко се върти около тази концепция. Не се опитват да създадат нещо ново, а просто да предложат тяхната собствена визия за практичното и естетически издържаното, което вече съществува. Въпреки това, дуото успя да сътвори и наложи за първи път мъжкия костюм върху гола жена и имплементира женското бельо в ежедневния силует.

Уверените хора се чувстват секси. Това е концепцията на Долче и Габана, която отказва да допусне факта, че една жена е сексапилна заради определена дреха. Сексуалността е много повече – отношението към живота, индивидуалният стил и поведение. Към настоящия момент, модната къща има годишни приходи от 1 милиард. Между двете основни марки, Dolce & Gabbana и младежката D&G, компанията създава дрехи, аксесоари, чанти, обувки и слънчеви очила – D&G glasses, D&G sunglasses.

В исторически план, има интересни и малко известни факти за модното дуо:

1. Първоначално Габана не е бил вдъхновен да има кариера в модата, а е искал да се развива в сферата на графичния дизайн.

2. Двамата официално стартират своя бизнес като партньори, но преди това са били двойка и в живота.

3. Въпреки строго италианската насоченост на дизайнерите и марката им, първият бутик официално отваря врати през 1989 година в Токио.

4. Ревюто на марката за есен-зима 2015 година отдаде почит на майката и включваше модели, които се разходиха по подиума със собствените си деца.

5. Dolce & Gabbana са официални спонсори на Италианския национален футболен отбор от 2006 година, снабдявайки го с официални, спортни дрехи и аксесоари.

6. Дуото създава костюмите за турнето на Мадона през 1993 година. Певицата взе участие в рекламната кампания за 2010 година.

7. Сред феновете на марката са жени като Мадона, Моника Белучи и Анджелина Джоли.

Автор - снимка
Автор на статията:
Криси Табачка

КоментариКоментари