Родената на 11 октомври 1942 година Рей Кавакубо е модна дизайнерка от Токио, Япония и е създателка на модната къща Comme des Garçons.

Рей Кавакубо не е дипломиран моден дизайнер, но е учила литература и изкуства в университета Keio. След като завършва, тя е наета в текстилна фирма и доброволно практикува като стилист през 1967 година.

По-късно тя основава своя собствена компания и отваря първия си моден бутик през 1975 година Марката ѝ стартира с женски облекла и за три години дебютира и мъжки такива. Скоро след това Рей Кавакубо представя колекциите си за различните сезони в Париж, а до 1982 година е отворила и бутик в модната столица.

Comme des Garçons е модната къща, известна със своята строга линия, често против модата, материализирана в деконструирани облекла.

През 80-те години дрехите, изработени от дизайнерката, са предимно в бяло, черно и сиво. Материите са драпирани и опънати, с груби ръбове и асиметрични форми. С годините цветната ѝ палитра се разширява с включване на повече нюанси.

Рей не се занимава само с творчеството в работата си, а се фокусира и в други аспекти, различни от дрехи и аксесоари. Тя показва силен интерес в интериора на своите магазини, графичния дизайн и рекламата и промотирането на самата себе си и своята марка.

През 1996 година тя е гост-редактор за списание Visionaire. В интервю за Women`s Wear Daily дизайнерката казва, че макар че хората я смятат за модна икона, тя не си се представя в тази светлина. Рей Кавакубо не се има за специална и дори често се бори сама със себе си в определянето.

Работата ѝ, от друга страна, е много категорична – тя вдъхновява дизайнери като Helmut Lang, Ann Demeulemeester и Martin Margiela.

Освен това, дизайнерката е автор на много колекции като Play Comme des Garçons, Comme Des Garçons for H&M, Tricot Comme des Garçons, Comme des Garçons Homme Plus Evergreen и други.

Според Рей Кавакубо, създаването на нови идеи е важно, тъй като това „дърпа“ напред. Ако не се произвежда нищо оригинално, прогресът не е възможен. Еквивалентът на „ново“ е „прогресивно“.

Повечето от дизайнерските изделия на Рей Кавакубо са в черен цвят. Това е защото тя винаги е предпочитала този цвят пред всички останали. Черното никога няма да остарее за дизайнерката и използването му в изделията се е превърнало в навик. Тя винаги открива „утрешното черно“.

Предимството на дизайнери като Рей Кавакубо пред останалите е, че те винаги имат на своя страна силата на изкуството. Работата им е достатъчно красноречива и „говори“ вместо тях. Кавакубо смята, че всичко, което хората носят, влияе на техните емоции и чувства. Външният вид въздейства на другите и по този начин модата има много важна роля по отношение на естетика и практичност.

Нейните клиенти я описват като художник, а на такива изявления, Рей Кавакубо казва, че създава дрехи, които не са съществували преди това и нямат лимит. Модата и изкуството са две различни неща и не могат да бъдат сравнявани едно с друго, но могат да бъдат смесени.

Рей Кавакубо вярва, че вдъхновението не идва от неща, които съществуват и са около нея, или ги „открива“ в галерии, хора, музеи и други. Вместо това, тя вярва, че мислите в ума са тези, които имат нужда от внимание. Това е начинът да се създават нови неща.