Производителите на спортни стоки непрекъснато увеличават не само бройката, но и вида на артикулите. Анцугът отдавна е в историята. Екипите вече са насочени към всеки конкретен спорт, с типичните за него изисквания. Маратонките не са просто маратонки, а са за бягане, за игра на тенис, за баскетбол...
При дрехите не е по-различно. Именно това постави френска верига за спортно облекло в центъра на нов скандал, а именно – продажбата на спортен хиджаб във Франция, пише Dnes.bg. Публичното недоволство принуди веригата да спре продажбата на спорния спортен продукт.
Хиджабът за тичане първоначално е бил пуснат на пазара в Мароко.
Ръководството на магазина обаче обяви, че спортния хиджаб няма да бъде продаван във Франция след „вълната от обиди“ и „безпрецедентни заплахи“, пише BBC.
Френски политици заявиха, че „хиджабът за тичане“ е в разрез със светските ценности на страната и някои законодатели призоваха за бойкот на марката.
„Взехме решението да не предлагаме този продукт във Франция засега“, обяви говорителят на Декатлон Ксавие Ривоар пред радио RTL.
По-рано той заяви пред „Франс прес“, че идеята на компанията е била да „направи спорта достъпен за всички жени по света“.
Предвидено е било обикновеният хиджаб, направен от дишащи материали, да бъде пуснат за продажба в 49 страни по света. Спортния хиджаб покрива само косата, не и лицето.
Компанията заяви, че е получила над 500 обаждания и имейли с оплаквания за „хиджаба за тичане“, а някои от служителите в магазините били обиждани и заплашвани с физическа саморазправа.
Здравният министър на Франция Анес Бузин заяви пред RTL, че въпреки това, че този продукт не е забранен във Франция, той представя „визия за жената, която аз не споделям. Бих предпочела френските марки да не промотират хиджаба“.
Говорителят на партията на президента Еманюел Макрон „Република, напред“ Аурора Берже също призова за бойкот на марката в Twitter.
„Моят избор като жена и гражданин ще е да не се доверявам на марка, която се разграничава от нашите ценности“, заяви тя.
Коментари