Главният редактор на списание „Вог“ Ана Уинтур призова потребителите да помислят повече за своите навици за пазаруване, за да насърчат устойчивостта на модата. Пред Ройтерс, Уинтур обясни, че според нея, за купувачите е по-изгодно да третират дрехите си по-внимателно и след известно време да ги прехвърлят на близки и приятели или да ги даряват, а не да ги изхвърлят.
„Смятам, че всички ние трябва да отдадем по-голямо внимание на изработката, на креативността, а не само да мислим за дрехите като парче плат, което ще изхвърлим веднага, когато излезе от мода“, казва Уинтур пред Ройтерс. Освен че това ще даде нов живот на дрехите ви, запазването им ще помогне и на природата.
Снимка: Reuters
Според множество доклади, един от най-големите замърсители на Земята е именно модната индустрия, която с дейността си спомага за глобалното затопляне. През ноември компанията „Conde Nast“, на която Уинтур е креативен директор, стана първата медийна компания, която се присъедини към Хартата на модната индустрия на ООН за действия в областта на климата.
Главният секретар на ОНН по изменението на климата Патриша Еспиноса, приветства този ход, като заяви, че участието на „Conde Nast“ ще бъде много ценно за разпространение на информацията за важността на устойчивостта на модната индустрия и ще помогне за информирането на света за необходимостта от по-бързи климатични действия.
Снимка: Reuters
От „Conde Nast“ обещават, че ще започнат да насърчават клиентите си да използват повторно старите си дрехи. Освен за климатичните промени, Ана Уинтур говори пред Ройтерс и за начина, по който модата се променя. „Виждаме все повече разнообразни модели както на модния подиум, така и в социалните мрежи и по страниците на списанията“, казва тя.
Повелителката на модата Ана Уинтур стана баба
Според Уинтур, това се дължи на многото чернокожи дизайнери в Америка, които внасят промяната в модната индустрия. Все пак, главният редактор на списание „Вог“ смята, че тази промяна е малко закъсняла и все още пътят към съвършенство е твърде дълъг.