IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Една икона на 70! Честит рожден ден, Ана Уинтур

3 ноември 2019 11 00

Едва ли има по-влиятелна личност в модата от нея

Снимка: Reuters

„Обичам да идвам и да променям списанията.“ Това са думи на великата Ана Уинтур, която днес навършва 70 години. И след 30 години на модната сцена, това изречение не звучи никак помпозно и надуто, а като доказана истина. Защото Ана успя да направи не само промяна, а цяла революция в модата като цяло.

Родена е на 3 ноември 1949 година в Лондон и съдбата да бъде успешна в света на медиите ѝ е предначертана още от малка. Баща ѝ е главен редактор на London Evening Standart и позволява на Ана да има безгрижно детство и завиден финансов статус.

Ана

Снимка: Reuters

Разбира се, Уинтурр още от малка проявява типичния си характер на независима жена и напуска училище като тийнейджърка. Започва да се движи из модния свят в Лондон и се озовава в клубове, посещавани от величия като Бийтълс и Ролинг Стоунс. Носи иконичната си прическа още от 15-годишна и това се превръща в нейна запазена марка.

Първата й работа, естествено, е в модно списание в родния Лондон. Тя е приета в Harper's and Queen, но през 1976 година решава да се премести в Ню Йорк и застава начело на известното списание Harper's Bazaar. След това решава да напусне и да отиде във Viva, където веднага започва да налага своето виждане за мода и дизайн.

Не пести средства за фотографи и пътувания в чужбина. За да постигне максимален ефект сред читателите си, тя организира фотосесии на Карибите и в Япония. „Светът харесва хора, които знаят какво правят“, казва Ана и това обяснява много неща. Самочувствието ѝ е това, което я движи напред вече 30 години в модния бранш и ѝ отрежда челното място в тази индустрия.

Годината, която променя света на списанията обаче е 1986-а, когато Ана за първи път се докосва до името Vogue. Тогава тя се завръща в Лондон, за да застане начело на британския клон на изданието и не след дълго доказва своя професионализъм. Две години по-късно тя вече е в Ню Йорк, където сяда на трона на модната библия.

Ана

Снимка: Reuters

Поема американския Vogue в момент на криза, когато на пазара започват да се появяват все повече модни списания. Въпреки своето реноме, Vogue не повишава потребителите си, а е закотвен здраво на 1,2 млн. души. Elle, от своя страна, набира сила и само за няколко месеца на пазара има повече от 850 хил. читатели и се превръща в огромна заплаха.

Това обаче изобщо не притеснява Уинтур и тя започва да действа с размах и да вдига на крака Vogue. С високите си изисквания и засиления контрол, Ана се сдобива с прякора „Атомната Уинтур“. Тя казва, че иска списанието да се превърне в задължително за всяка стилна жена. „Искам читателите ни да бъдат енергични жени със собствени финанси и много интереси“.

Ана

Снимка: Reuters

Внася огромни промени в списанието и решава на корицата му вместо да се появяват модели, да има известни личности. Така цели да привлече по-голяма аудитория, но и да се различава от всички конкуренти на пазара. Vogue от 2004 година стига до фрапантните 832 страници. Това се превръща в най-голямото издание в историята сред месечните издания.

Другата революция, която е дело на Ана е комбинацията на евтини и скъпи облекла за фотосесиите. За първата си корица през 1988 година, тя наема 19-годишна моделка от Израел, която облича с дънки от 50 долара, но и носи тениска, струваща 10 хиляди.

Мет Гала 2018: Забележителните звезди на червения килим

Голямото влияние в модната индустрия и огромното самочувствие, което притежава, дават свобода на Уинтур да изказва мнението си без да се притеснява кой стои пред нея. Например, казва на водещата Опра, че трябва да свали най-малко 20 килограма, за да я сложи на корицата на Vogue.

Ана

Ана Уинтур и кралица Елизабет II. Снимка: Reuters

През 2008 година Хилъри Клинтън започва своята подготовка за президентска кампания. Тогава тя отказва подкрепата на Ана и Vogue, защото смята, че така ще изглежда твърде женствена в очите на своите избиратели. Тогава главният редактор на списанието излиза с официално писмо, в което се казва, че „Това е Америка, а не Саудитска Арабия“.

Тенисът среща модата: Григор Димитров до Ана Уинтур

„Фактът, че една жена трябва да изглежда мъжествена, за да може да бъде взета на сериозно, е честно казано обиден“, пише Уинтур. Тя добавя, че костюмите на Маргарет Тачър може да са изглеждали чудесно, но това е било преди доста години. „Смятам, че Америка е преминала това време“.

Ана

Снимка: Reuters

Също така изразява гласно и омразата си към сегашния президент на САЩ Доналд Тръмп. През 2017 година заявява, че повече той няма да стъпи на Mетгала, която се прави с цел събиране на средства в полза на музея на изкуствата „Метрополитън“. Провежда се всяка година в Ню Йорк и събира най-големите звезди в шоубизнеса.

„Състезателна личност съм. Обичам хора, които са най-добрите в това, което правят. Ако това те прави перфекционист, значи, аз съм такава“. Тези думи могат да ви отведат право към филма „Дяволът носи Прада“, който е базиран на истински събития, написани от секретарката на Уинтур.

Ана

Снимка: Reuters

В ролята на главен редактор влиза Мерил Стрийп, а много от феновете намират огромна прилика с реалността. Самата Ана обаче отрича това да е тя и демонстрира чувството си за хумор точно на премиерата на филма. Тогава тя се появява на червения килим цялата облечена в Прада. И, може би, не е толкова студена, колкото я представят във филма.

Дъщерята на Ана Уинтур се омъжва за известен италиански фотограф

Тя помага на дизайнери като Марк Джейкъбс и Алекзандър Маккуин да се издигнат до световна слава, както и участва в множество благотворителности. Помага за събирането на средства за хората, пострадали от атентатите на 11 септември 2001 година, както и се занимава с финансирането на млади и обещаващи дизайнери.

Ана

Ана Уинтур и Дейвид Бекъм. Снимка: Reuters

През 2009 година започва инициатива в Ню Йорк, която се разпростира в повече от 800 магазина за дрехи из града. Целта ѝ е да позволи на обикновения човек да се докосне до модни величия като Оскар де ла Рента, Томи Хилфигър и самата Уинтур. Звезди като Сара Джесика Паркър и Холи Бери също се включват в инициативата.

За съжаление тя продължава само 4 години, а причината за нейното прекратяване е липсата на организация и стиковка между дизайнерите и магазините. Тези срещи обаче дават яснота на Уинтур каква е днешната жена и какво търси. „Тя е различна – интересува се от бизнес и пари. Няма време да пазарува. Иска да знае защо, как, къде и какво се случва в света“.

Ана Уинтур – най-влиятелната жена в медиите

Въпреки отказа на Клинтън да работи с нея, Ана се включва в президентската кампания на Барак Обама. Тогава тя заявява, че „модните шоута не са само забавление. Те са начин за промяна на властта“. Точно затова и Уинтур поставя на корицата си първата дама Мишел Обама през 2016 година.

Ана

Ана Уинтур и бившата първа дама Мишел Обама. Снимка: Reuters

И въпреки хилядите корици и милионите страници на Vogue, най-известният брой е този от септември 2007 година. Тогава изданието тежи цели 2 кг, което го превръща в най-тежкото списание, публикувано някога. И ако това не е достатъчно, то през 2009-а излиза филм за целия процес на създаване на точно този брой.

Среща на иконите: Мерил Стрийп във Vogue

Извън модния свят, Ана обича да се разтоварва като посещава тенис мачове. Огромен фен е на Роджър Федерер и Серина Уилямс и често може да бъде забелязана в техните ложи. Тази година обаче се появи шегата, че дизайнерката по-скоро им носи лош късмет, тъй като и двамата отпаднаха от турнира в Австралия, когато Уинтур ги наблюдаваше.

Ана

Ана Уинтур, Никол Кидман и съпругът ѝ Кийт Ърбан на тенис турнира Australian Open. Снимка: Reuters

70 години на този свят, един брак зад гърба си, две деца, главен редактор на най-известното модно списание в света, 30 години на професионалната сцена. Всичко това събира в себе си Ана Уинтур и не изглежда никак изморена. Напротив – готова е за още повече подвизи, корици и дефилета, фотосесии и здраво управление.

А ние, от своя страна, ще се наслаждаваме на всичко, което прави, защото Ана е една модна икона, която едва ли някога някой ще успее да свали от трона.

Тайните за успех на Ана Уинтур

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари