IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

9 начина да се отървете от мазната кожа

12 май 2021 12 30

Вярвате или не, един от тях е ботокс

Снимка: iStock

Що се отнася до грижата за кожата, често може да изглежда, че хидратацията е универсалното решение за всички неприятности. Освен безбройните предимства, които предлага на често срещани проблеми като акне и стареене, тя е начинът да постигнем онова свежо сияние, към което всички се стремим. Но лошата страна на хидратацията е появата на мазна кожа – упоритият враг, който продължава да се появява, независимо какво правим срещу него.

„Мазната кожа се появява, когато мастните жлези произвеждат излишък от себум или масло, в резултат на което кожата е мазна, блестяща и по-склонна към акне“, обяснява д-р Денди Енгелман пред Women's Health. Има много причини кожата да стане мазна, но голяма част от тях в крайна сметка се свеждат до генетиката ни. Според дерматолога, тя и възрастта играят роля за това колко мазна може да стане кожата ни. Ако човек от семейството ни страда от този проблем, е много вероятно и ние да се срещнем с него.

Има обаче и външни източници, които могат да причинят или да влошат мазната кожа. „Вашата рутинна грижа за кожата също може да повлияе на производството на масло“, казва д-р Енгелман. Според него, използването на много плътни и тежки продукти или такива, които премахват естествените масла от кожата може да доведе до прекомерно производство на себум. И въпреки че понякога е невъзможно напълно да се отървете от мазна кожа, особено ако тя е резултат от генетиката ви, с определени промени в рутината си, може да контролирате този проблем.

Ето 9 начина за намаляване и контролиране на мазна кожа

1. Почиствайте редовно и дълбоко

Измиването на лицето всяка сутрин и вечер е от решаващо значение за премахване на мръсотията и бактериите, но също така е важна стъпка срещу борбата с излишното натрупване на масло. Д-р Енгелман препоръчва да се използва почистващо масло, за да пречистите и подхраните кожата. След това използвайте нежно ексфолиращо или пенливо почистващо средство.

2. Включете киселина и тонер

Основната съставка за намаляване на производството на масло в склонна към акне кожа е салициловата киселина. Тя е мастноразтворима и може да проникне в порите, за да ексфолира внимателно и да премахне излишния себум. Изберете нежни продукти, които са на основата на салицилова киселина или пък нежни ексфолианти, които също съдържат тази съставка.

грижа за

Снимка: iStock

Балансирането на нивото на pH на кожата е от ключово значение за поддържането на правилното производство на масло. Един от начините да го направите е като включите тонер в рутинната си грижа за кожата. Нанесете го след дълбокото почистване и го оставете да изравни нивото на pH и да премахне нежеланите проблеми.

3. Използвайте хамамелис

Хамамелисът е растение, което се среща в Северна Америка, Япония и Китай. То има жълти до наситенооранжеви цветове и съдържа огромен брой танини, които действат кръвоспиращо и стягащо. По този начин билката позволява на кожата да се справи с възпалението и да защити отделните ѝ слоеве от бактерии. Хамамелисът също така може да ви помогне да се преборите с черните точки, да свиете порите си, като не изсушава допълнително кожата.

хамамелис

Снимка: iStock

Все пак бъдете внимателни, защото билката често се смесва със спирт и това може да причини изсушаване. Експертите съветват да използвате хамамелиса с алое вера, за да не си навлечете допълнителни проблеми. Кремът с тази съставка помага за намаляване на подуването под очите. Нанесете го много внимателно, като избягвайте да се приближавате твърде много до самите очи. Противовъзпалителните и антиоксидантни свойства са изключително успокояващи за кожата.

4. Заключете хидратацията

Въпреки че звучи парадоксално, изсушаването на кожата всъщност може да доведе до скок в производството на масло. За да запазите хидратацията непокътната, завършете рутинната си грижа с овлажнител, който не е твърде тежък. Според д-р Енгелман, гел овлажнителите са чудесна алтернатива за мазна кожа.

овлажнител, жена,

Снимка: iStock

Друг начин да предпазите кожата си от изсушаване е да добавите малко влага и в пространството, в което живеете. „Използването на овлажнител за въздух е лесен начин за поддържане на хидратацията на кожата, което предотвратява прекомерното ѝ изсушаване и произвеждането на твърде много масло“, казва д-р Енгелман пред Women's Health.

5. Използвайте маска от глина

Глината е известна с това, че се свързва с токсините в кожата, както и че съдържа масло. Според експерти, глинената маска веднъж или два пъти седмично може да бъде полезна, тъй като абсорбира излишното масло, успокоява кожата и поддържа кожната бариера.

6. Намалете алкохола и стреса

Промяната в начина ви на живот също може да се отрази благоприятно на кожата. Пиенето на алкохол наистина има силен ефект върху външния вид, като причинява допълнително омазняване на кожата. Твърде многото спиртни напитки може да доведат до увеличаване на мастните жлези, което в крайна сметка разширява порите и води до повишено производство на масло. Това не означава, че трябва да се откажете от любимите си коктейли, но умереността е от ключово значение.

лице, огледало,

Снимка: iStock

Освен намаляването на алкохола, редуцирането на стреса също влияе върху кожата. Според експерти, клетките, които произвеждат себум, имат рецептори за хормоните на стреса. По този начин, когато сте прекалено напрегнати, е възможно да ви се появят повече пъпки, които са изключително неприятни. Освен това, хормоните на стреса влияят и на други хормони, включително на половите, които след това могат да повлияят на производството на себум.

7. Променете диетата си

Не е тайна, че това, което вкарваме в телата си, оказва дълбоко въздействие върху външността ни, особено върху кожата. Смята се, че храни и напитки с високо съдържание на захар, както и млечните продукти стимулират възпалението и засилват производството на себум. Така че, ако имате мазна кожа, опитайте да замените тези храни с алтернативи с ниско гликемично съдържание или пък да преминете на диета без млечни продукти.

8. Витамини и добавки

Цинкът, магнезият, омега-3 и витамин В са известни с регулирането на мастните жлези. „За да поддържате кожната бариера, трябва да консумирате достатъчно количество здравословни мазнини, които могат да се добавят от правилната диета“, казва д-р Кинг пред Women's Health. Ако хранителният ви режим е лишен от тях може да помислите за добавки. Разбира се, преди това трябва да се консултирате с лекар, който да ви предпише правилната доза и правилните добавки.

9. Ботокс

Ботоксът отдавна е очевиден избор за предотвратяване и минимизиране на признаците на стареене, но е полезно решение и за мазна кожа. Смята се, че той предотвратява растежа на мастните жлези и намалява производството на себум, като по този начин контролира омазняването на кожата.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари