В първия ден на новата година специалистите съветват да оставим някои навици в старата. Завинаги! Грешен грим, кафе, храна със захар са само част от тях...

Не е тайна, че жените в мегаполисите изглеждат по-възрастни от тези, живеещи в провинцията. В допълнение към екологията и стреса, това често е по вина на грешните навици, които се придобиват след 20 години и стават част от нашия живот за дълго време. ELLE ви предлага да актуализирате към по-добро ежедневието си през 2019 година.

1. Нездравословна храна

За един от основните виновници за преждевременното стареене се счита неправилното хранене. Бързото хранене, недостатъчната консумация на вода, излишъкът от наситени мазнини и простите въглехидрати нарушават „храненето“ на кожата, което води до появата на бръчки, акне, както и до наднормено тегло и намаляване на общия тонус.

2. Намаляване на хормона на растежа

С възрастта хормонът на растежа – соматотропин, почти престава да се произвежда от организма ни. А именно той помага на тялото да остане младо и красиво по-дълго. Веществото подобрява синтеза на протеин и потиска разпадането му, а също така спомага за намаляване на подкожната мазнина, увеличава изгарянето на мазнините и увеличава съотношението на мускулите към мазнините. Специалистите препоръчват въвеждането на соматотропин в дневния хранителен режим за хора над 25 години и разбира се, под наблюдението на лекар.

3. Ежедневна употреба на алкохол (дори в малки дози)

Редовната употреба на алкохол ни състарява по-бързо дори от стреса, твърдят френски и италиански диетолози. В допълнение към увреждането на черния дроб, алкохолът дехидратира тялото и също причинява акне и розацея.

4. Липса на сън

Хроничната липса на сън кара тялото да произвежда повече хормона кортизол, който разрушава протеините и впоследствие намалява еластичността на кожата. Експертите препоръчват спане поне 7-9 часа дневно, за предпочитане в проветриво помещение.

5. Постоянен стрес

Проучванията доказват, че нищо не кара тялото да остарява по-бързо от постоянното напрежение. То разрушава нервните клетки и води до увреждане на ДНК. Освен това, стресът засяга мисленето, съня и кръвното налягане. Ако не можете да промените нищо в текущото си ежедневие, много е важно да намерите баланс. Специалистите препоръчват здравословна диета с малък прием на кафе, захар и алкохол, както и редовни упражнения за релаксация – йога или медитация.

6. Дълги слънчеви бани

Под влиянието на слънцето кожата става суха, което провокира появата и задълбочаването на бръчките. Освен това на кожата могат да се появят лунички, които след това се превръщат в кафяви петна. Експертите препоръчват да не се излагаме на слънце за повече от 15 минути и задължително със слънцезащитен крем.

7. Пушене

Много хора отричат ефекта на тютюнопушенето върху външния си вид главно защото не виждат моментален ефект. Факт е обаче, че последиците от лошия навик стават забележими след 8-10 години пушене. Кожата придобива специфичен сиво-жълт нюанс и се появяват бръчки.