IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

За 10 години луксозни марки са повишили цените си с 60%

15 август 2013 13 00

По този начин те подсилват своята привлекателност

Виктория Бекъм е почитателка на скъпите обувки, чанти и дрехи; Снимка: Reuters

Виктория Бекъм е почитателка на скъпите обувки, чанти и дрехи; Снимка: Reuters

Всяка жена иска да има в гардероба си поне една скъпа рокля, марков чифт обувки и чанта с неприлично висока цена. Колко дами обаче, могат да си позволят това удоволствие? Луксозните брандове предлагат стоки с цени, които много малко жени могат да си позволят. В последните години тази тенденция се засилва, вместо да отслабва. Една от причините се крие в лошото икономическо състояние, в което се намира световната икономика, а другата произлиза от самите скъпи марки.

Според статистически данни от САЩ за последното десетилетие луксозни марки са повишили своите цени с 60%. Преди 13 години например, чанта на Hermès е струвала 4.800 долара, докато сега нейната цена 7,600 долара. Само за десет години любимите обувки на Кари Брадшоу Manolo Blahniks са повишили цената си от 485 долара до 755 долара.

В настоящата ситуация много хора в индустрията обвиняват нарастващите разходи за материали като крокодилска кожа, докато други твърдят, че дизайнерите умишлено повишават цените, за да направят своите продукти още по-привлекателни. Според Business of Fashion през март една от световноизвестните модни къщи - Burberry признала, че ще увеличи своите цени, за да привлече нови богати клиенти, които да имат избор между повече „изключителни“ продукти.

Според Матю Уокър, президент на фирмата The Row, сезонните намаления са друг фактор, който подпомага увеличението цените на дребно. Той смята, че дизайнерските марки са принудени изкуствено да повишат своите цени, за да се противопоставят на натиска на индустрията. Докато луксозни брандове като Hermes и Louis Vuitton не правят намаления, много други марки прибягват до този трик. Prada, Alexander Wang, Isabel Marant и Celine понижават цените на стоките от миналия сезон, за да изчистят инвентара си.

Много хора чакат именно края на сезона, когато намаленията предлагат по-ниски цени с до 70%. От друга страна делът на по-заможните хора в световен план е нараснал според доклад на Capgemini. Броят на богатите се е увеличил с 9,2% през 2012 година. Най-платежоспособните хора живеят в Северна Америка – 3.73 милиона души. Броят на богатите хора в азиатско-тихоокеанския регион също се е увеличил и сега той е 3.68 милиона души, пише вестник Daily Mail.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари