Внимание – до всички дами.
Нагласете алармата си да пищи 10 дни преди началото на цикъла ви и се опитайте да игнорирате напрежението, което ви обзема по това време с повече активен спорт или разходки сред природата.
Оказва се, че този силно стресиращ период кара жените да правят импулсивни набези в магазините и да се разделят със сериозни суми за покупки, от които почти нямат нужда.
Психолози от Хертфордширския университет във Великобритания изследвали 443 жени на възраст от 18 до 50 години.
Те ги наблюдавали внимателно и открили, че в т. нар. лутеален период, който трае в дните между края на овулацията и началото на менструалния цикъл, са подложени на силен стрес.
Това ги подтиквало да ходят по-често на шопинг, използвайки това като успокояваща терапия.
Колкото повече се приближавали към края на лутеалния период, толкова повече жените прекалявали с разходите. Те не можели да се контролират и често се сдобивали с неща, за които след това съжалявали.
Почти две трети от тях направили изцяло импулсивна покупка, а 57% надвишили обичайните си разходи с 25 британски лири.
6% от участничките в проучването пък „злоупотребили“ сериозно като похарчили 250 лири повече от предвиденото.
Специалистите отдават това на небезизвестния предменструален синдром, който засяга около 90% от дамите, при това всеки месец.
Той се характеризира с повишено усещане за безпокойство, напрежение, нервност, а понякога дори депресия и главоболие.
Много жени се разведряват с обикаляне по магазините и купуване на нови вещи. Това е далеч по-приемливо за обществото, отколкото злоупотребата с алкохол или наркотици.
Учените обаче препоръчват парата да се изпуска чрез спорт или сред природата, особено ако сте притеснени за бюджета си.
Освен това импулсивните покупки често създават допълнителен стрес впоследствие, когато осъзнаете, че спокойно можете да живеете и без новата си придобивка.
Ние лично също се отпускаме с разглеждане на витрини и посещения в пробните, но без да прекаляваме. А и от личен опит знаем, че спортът наистина помага в напрегнати моменти.