„Пристигнах на този остров точно в 3:30 във вторник, 11 юни, 1986. Сякаш беше вчера ", Кари Брадшоу
Дванадесет години, шест сезона и един успешен пълнометражен филм изобщо не са шега работа.
Едва ли има човек, докоснат дори частично от могъщата глобална масова култура, който да не знае историята на Кари Брадшоу и трите й неангажирани приятелки (странно защо у нас се прие терминът „single” да се превежда като „самотен“).
Остроумната писателка, търсеща любов и пристрастена до лудост към Маноло Бланик се нареди до всички големи икони на 20 в., които подеха, качиха на раменете си и издигнаха високо женствеността.
И ето ги в настоящия момент: Коко Шанел, Марлене Дитрих, Мерилин, Мадона и... Кари, Миранда, Саманта и Шарлот.
Само при споменаването на четирите имена, които не се нуждаят от фамилии, по лицата на милиони жени, независимо от народност, раса и религия, грейва усмивка.
Това е така, защото бидейки събирателни, образите на четирите нюйоркчанки пресъздават чертите на абсолютно всяка жена.
Те са смели, силни, борбени, воюват в името на Светата еманципация и са мъжкари в мъжкия ни сят.
В същото време са нежни, раними, мечтаещи за любов и нежна ласка, пристрастени към модата и към чувството, че са специални.
Или поне бяха...
Както отбелязах дванадесет години, шест сезона и един пълнометражен филм изобщо не са шега работа.
Разбираемо е, че на този етап от историята, от волните птички Кари и компания не е останала и следа.
„Сексът и градът“ 2010 не би могъл да направи ни най-малък паралел със сериала, който разказваше историята на четири необвързани нюйоркчанки и техните креватни приключения в Манхатън.
„Сексът и градът“ 2010 разказва историята на отчаяните съпруги... и на Саманта в менопауза.
Две години след последния път когато ги видяхме, намираме момичетата станали жени – пряко и преносно.
Всяка от тях (без Саманта, чиито образ май е единственият, който не претърпява никакви метаморфози, освен нормалните физиологични) е свила идилично гнезденце заедно с настоящия си съпруг – познатите образи от историята, които са добавили по няколко килца и няколко бели косъма.
Вкарани в стереотипите на съпружеския живот, мадамите се впускат в драматични разсъждения върху брака, жертвите, които всяка от тях трябва да направи в името на семейното щастие и семейните устои и традиции.
В настоящата продукция, образите на героините са дотолкова променени и „поженствени“, че на места ще се запитате дали не сте сбъркали залата и вместо нахаканата Кари да гледате сълзливите изпълнения на някоя героиня на Дженифър Анистън, например.
В крайна сметка обаче добрата стара перверзна Саманта отново спасява положението, като се запознава с някакъв арабски Доналд Тръмп и дори и с полудели, заради кризата на средната възраст хормони, завлича компанията на едно лудо, екзотично пътешествие до Абу Даби, в което има толкова лукс и мода, че направо ще ви се завърти главата.
Как продължава историята по-натам, ще оставя да научите сами, защото съм сигурна, че каквото и да напиша, вие все пак ще отидете да гледате филма.
И - о, да – няма да съжалявате!
Режисьор и сценарист: Майкъл Патрик Кинг.
Продуценти: Майкъл Патрик Кинг, Сара Джесика Паркър, Дарън Стар и Джон Малфи.
В ролите: Кари, Саманта, Миранда Шарлот, Тузаря, съпрузите, децата и разбира се, приятелите – гейове.