IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Създателят на Squid Game: Един от героите прилича на Доналд Тръмп

15 октомври 2021 10 30

Хуанг Донг-хьок измисля сериала през 2008 година

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Ако имате профили в социалните мрежи, няма как да не сте прочели нещо за Squid Game. Новият корейски сериал на Netflix се превърна в истински хит и дори се изстреля в началото на класацията за най-гледани проекти на платформата. Само с девет епизода, Squid Game приковава вниманието и може да бъде изгледан на един дъх.

Корейската драма разказва за 456 души, които имат огромни дългове към банки или лихвари и са готови на всичко, за да изплатят всичко. Виждаме хора от всякакви сфери на образование, възраст, материално и семейно положение. Сериалът се концентрира върху една група участници, за които обаче не се знае дали ще останат живи до края. А животът им е в опасност, тъй като всичките 456 души попадат в огромна сграда, в която се организират шест игри с потенциално фатален край. Който не успее да завърши задачата, умира. А крайният победител може да спечели до 40 млн. долара.

Създателят на всичко това е Хуанг Донг-хьок, който споделя пред IndieWire, че е измислил сценария още през 2008 година. Тогава светът е обзет от сериозна финансова криза, голяма част от известните банки в Америка фалират, а хората започват да се презапасяват с продукти. „По това време се случи кризата с Лемън Брадърс, корейската икономика беше сериозно застрашена и аз също имах финансови проблеми“, казва режисьорът.

Първоначалната му идея била да създаде само филм, но нито едно студио не се съгласило да подкрепи проекта. Донг-хьок среща редица откази и от актьори и колеги в бранша, което забавя създаването на Squid Game. Желанието на режисьора обаче не се изпарява, а дори се увеличава, а към идеите му се добавя и развитието на криптовалутите, избирането на Доналд Тръмп за президент и все по-голямото желание за материално превъзходство.

„През последните 10 години имаше много различни проблеми. Имаше бум на криптовалутите, където много хора по света, особено младежите в Корея инвестираха всичките си пари. Появи се възходът на гиганти като Фейсбук, Гугъл, а в Корея и търсачката Naver, което ни накара да преструктурираме живота си. Постепенно тези IT гиганти станаха много богати“, споделя още Хуанг.

Избирането на Доналд Тръмп е била последната капка в чашата на режисьора и той е решил, че светът вече има нужда да види Squid Game. Според Донг-хьок, 45-ият президент на САЩ много прилича на т. нар. ВИП герои в сериала – група богаташи, които подкрепят смъртоносната игра и носят животински маски, за да останат неразпознаваеми докато гледат как играчите се борят за живота си.

Squid Game беше пуснат в Netflix на 17 септември и само два дни по-късно влезе в топ 10 на най-гледаните сериали в платформата. Постепенно започна да се изкачва към върха, стигайки до №1 на 21 септември. В Южна Корея сериалът дебютира на втора позиция, но зае челното място на следващия ден.

„Историята не беше смятана за реалистична преди 10 години. Беше твърде странна и хората мислеха, че няма да бъде печеливш филм, защото има много насилие и това ще създаде проблеми с таргетираната аудитория“, казва Донг-хьок. Допълва, че сега, благодарение на Netflix, рестрикциите около такива проекти са много по-малко и няма такова напрежение върху режисьорите.

Що се отнася до създаването на втори сезон, режисьорът не казва нищо конкретно. Признава, че усеща желанието на хората за продължаване на историята, но е бил твърде фокусиран върху приключването на първите девет епизода, че не е мислел върху създаването на продължение.

Всичките девет епизода на Squid Game са достъпни в Netflix.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари