IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Манията по „Барби“ създаде бум и при бебешките имена

11 август 2023 08 40

Филмът пък се превърна в първия, режисиран от жена, достигнал печалба от 1 млрд. долара

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

След няколко години може да се окаже, че трябва да казваме „Здравей, Барби“ много по-често, отколкото ни се иска.

Според официалните данни на сайта Nameberry, търсенията за имена, свързани с филма „Барби“, са се увеличили сериозно след премиерата му на 21 юли. От екипа заявяват, че 603% е ръстът на интереса към името Барби, след като се появи първият трейлър още през април. Що се отнася до Кен, то също може да се похвали с ръст, който е от 293%.

„Барби и Кен събуждат интереса на родителите, но това не означава, че те наистина ще бъдат избрани за имена на децата. Към момента Барби е преобладаващо име при амишите“, казва главният редактор на Nameberry Софи Ким пред списание People.

@nameberry.com Barbie is an Amish name, and heres why #barbie #barbienames #babynames #nameberry #greenscreen #nametok #barbiemovie ♬ ♪ Cute girly techno ♪(1405443) - motofuji

Макар родителите да се интересуват от двете имена, Ким предполага, че те няма да се спрат точно на тях за бъдещите си деца. Според нея, това са остарели имена, които все още няма да получат своя ренесанс, макар филмът да създава предпоставка за това. Ким казва, че определено не очаква Барби и Кен да се превърнат в най-популярните детски имена за 2023 година, но не изключва възможността да са в топ 10.

До този момент Барби е на 1896 място от 2000 популярни бебешки имена, докато Кенет – най-популярното име, което се съкращава на Кен – е на 113 от 2000.

Макар да не е сигурно дали съвсем скоро ще бъдем заобиколени от Барби и Кен, то има няколко числа, които не могат да бъдат пропуснати. Филмът с участието на Райън Гослинг и Марго Роби продължава да пише история с успехите си на големия екран, правейки милиарди по целия свят. Въпреки че не се приема толкова добре от критици и публика, колкото „Опенхаймер“, историята за емблематичната кукла продължава да се гледа от малки и големи.

Само четири дни след пускането си на екрана, „Барби“ успя да се превърне във филм на Warner Brothers, който носи най-големи приходи за понеделник. Така той задмина „Черният рицар“ на Кристофър Нолан, като само в Северна Америка печели 26 милиона долара за 24 часа. Това е с над 10 милиона долара повече от прекия конкурент „Опенхаймер“, който бе пуснат също на 21 юли и отново е режисиран от Кристофър Нолан. Историята за бащата на атомната бомба печели „скромните“ 12,6 милиона долара само за понеделник.

Докато през юли все още не се знаеше дали „Барби“ ще задмине „Черният рицар“ по общи приходи, сега няма съмнение. Филмът премина границата от 1 млрд. долара, пишейки история в Холивуд. Това е първият проект, режисиран от жена, който може да се похвали с подобни приходи. Множество жени режисьори са преминавали границата от 1 млрд. долара, но Грета Гъруиг е единствената, която самостоятелно режисира филм с такава печалба.

Както „Замръзналото кралство“, така и продължението му, бяха режисирани съвместно от Дженифър Лий и Крис Бък. Друга продукция на „Дисни“, „Капитан Марвел“, беше режисирана съвместно от Анна Боден и Райън Флек. NPR добавя, че макар 53 филма да са направили повече от милиард долара, „Барби“ е един от само деветте, които се фокусират върху женски герой. В списъка попадат „Търсенето на Дори“, двете части на „Замръзналото кралство“, игралната версия на „Красавицата и Звяра“, „Междузвездни войни: Последните джедаи“, „Капитан Марвел“, „Титаник“ и игралната версия на „Алиса в страната на чудесата“.

Фактът, че някои от тези филми са анимирани, а други са римейкове на анимации, говори за това какво желае индустрията. „Това е отражение на онова, което Холивуд е избрал да подкрепи с най-големите си бюджети, най-големите си маркетингови разходи и на кого е дал възможността да режисира, пише и играе в тези филми“, казва главният редактор на Hollywood Reporter Ребека Кийгън.

Изненада – режисьорката на „Барби“, Грета Гъруиг, е родила второ дете

Новото Барби на Холивуд – тайните на Марго Роби за безупречна красота

Най-добрата ѝ визия досега – Марго Роби като Барби от 60-те

Според Матю Белони, водещ на подкаста The Town, в премиерния уикенд на „Барби“ жените са съставлявали 69% от зрителите в Америка. През следващия числото се е увеличило до 71%.

Разбира се, освен финансовия успех, „Барби“ вече е гласен и за множество номинации за „Оскар“. Грета Гъруиг вече се е сдобивала с подобна чест, за филма си Ladybird през 2017 година. Тя е едва седмата жена, която бе номинирана за най-добър режисьор.

Успехът на филма накара компанията за играчки Mattel, която изработва куклите Барби, да си направи планове за създаване и на други екранни истории за техни артикули.

За още новини от света на звездите, киното и лайфстайла последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари