Годината приключи, а с нея си отиде и цяло едно десетилетие. По традиция, музикалната платформа Spotify публикува своята класация, която показва най-слушаните изпълнители през последните 12 месеца. Този път обаче подреждането е малко по-различно. То извежда на преден план най-популярните музиканти за последното десетилетие.
На първо място попада рапърът Дрейк, който е бил слушан повече от 28 млрд. пъти, а само песента му One Dance, е била пускана около 1,7 млрд. пъти. Изпълнението обаче е задминато от сингъла на Ед Шийран – Shape of You, който събира 2,4 млрд. слушания.
Дрейк. Снимка: Reuters
Шийран пък, от своя страна, е на второ място след Дрейк за най-стриймван изпълнител на десетилетието. Освен тях двамата, най-добрата петорка на десетилетието се допълва от Пост Малоун, Ариана Гранде и Еминем.
Във Великобритания обаче нещата стоят малко по-различно. Там, за 2019 година, най-слушаният изпълнител е Ед Шийран, а най-стриймваната песен е „Someone You Loved“ на шотландеца Луис Капалди. Той заковава и първото място сред най-слушаните албуми със своя „Divinely Uninspired To A Hellish Extent“. В глобален мащаб пък на първо място в класацията за най-добър изпълнител за последните 12 месеца е Пост Малоун.
Луис Капалди. Снимка: Reuters
Песента на 2019 година в глобален мащаб е „Senorita“ на Камила Кабело и Шон Мендес. Откакто е пусната през юни месец, тя е навъртяла 1 млрд. слушания. Дуото продължава да жъне успех след успех, след като само преди няколко седмици се прибраха вкъщи със статуетка от Американските музикални награди.
Музиката в поколения: Звездите и техните деца
След нея се нарежда песента „Bad Guy“ на младата звезда Били Айлиш, която е била пускана в Spotify близо 990 млн. пъти. Албумът на момичето пък е най-популярният за годината. С „When We All Fall Asleep Where Do We Go“, американката се превръща в първата жена изпълнител, която е на първо място в годишната класация на Spotify.
Били Айлиш. Снимка: Reuters
Музикалната платформа разкрива, че най-бързо популяризиралият се жанр е Modern Bollywod, най-често пусканият плейлист е бил с тема „feel good“, а най-слушаният жанр на подкаст е бил комедийният.
Музика и работа: съвместими ли са?
През 2019 година Spotify се превърна в първата музикална платформа, която има повече от 100 млн. потребители, които плащат за съдържанието вътре. Чрез платения абонамент хората избягват рекламите и имат много повече възможности отколкото тези, които предпочитат да слушат музика безплатно.
Шон Мендес и Камила Кабело. Снимка: Reuters
От друга страна, платформата има общо 217 млн. потребители, които използват Spotify всеки месец. През февруари компанията пусна услугата си и в Индия, откъдето се присъединиха повече от 2 млн. души.