Годината приключи, а с нея си отиде и цяло едно десетилетие. По традиция, музикалната платформа Spotify публикува своята класация, която показва най-слушаните изпълнители през последните 12 месеца. Този път обаче подреждането е малко по-различно. То извежда на преден план най-популярните музиканти за последното десетилетие.
На първо място попада рапърът Дрейк, който е бил слушан повече от 28 млрд. пъти, а само песента му One Dance, е била пускана около 1,7 млрд. пъти. Изпълнението обаче е задминато от сингъла на Ед Шийран – Shape of You, който събира 2,4 млрд. слушания.
Дрейк. Снимка: Reuters
Шийран пък, от своя страна, е на второ място след Дрейк за най-стриймван изпълнител на десетилетието. Освен тях двамата, най-добрата петорка на десетилетието се допълва от Пост Малоун, Ариана Гранде и Еминем.
Във Великобритания обаче нещата стоят малко по-различно. Там, за 2019 година, най-слушаният изпълнител е Ед Шийран, а най-стриймваната песен е „Someone You Loved“ на шотландеца Луис Капалди. Той заковава и първото място сред най-слушаните албуми със своя „Divinely Uninspired To A Hellish Extent“. В глобален мащаб пък на първо място в класацията за най-добър изпълнител за последните 12 месеца е Пост Малоун.
Луис Капалди. Снимка: Reuters
Песента на 2019 година в глобален мащаб е „Senorita“ на Камила Кабело и Шон Мендес. Откакто е пусната през юни месец, тя е навъртяла 1 млрд. слушания. Дуото продължава да жъне успех след успех, след като само преди няколко седмици се прибраха вкъщи със статуетка от Американските музикални награди.
Музиката в поколения: Звездите и техните деца
След нея се нарежда песента „Bad Guy“ на младата звезда Били Айлиш, която е била пускана в Spotify близо 990 млн. пъти. Албумът на момичето пък е най-популярният за годината. С „When We All Fall Asleep Where Do We Go“, американката се превръща в първата жена изпълнител, която е на първо място в годишната класация на Spotify.
Били Айлиш. Снимка: Reuters
Музикалната платформа разкрива, че най-бързо популяризиралият се жанр е Modern Bollywod, най-често пусканият плейлист е бил с тема „feel good“, а най-слушаният жанр на подкаст е бил комедийният.
Музика и работа: съвместими ли са?
През 2019 година Spotify се превърна в първата музикална платформа, която има повече от 100 млн. потребители, които плащат за съдържанието вътре. Чрез платения абонамент хората избягват рекламите и имат много повече възможности отколкото тези, които предпочитат да слушат музика безплатно.
Шон Мендес и Камила Кабело. Снимка: Reuters
От друга страна, платформата има общо 217 млн. потребители, които използват Spotify всеки месец. През февруари компанията пусна услугата си и в Индия, откъдето се присъединиха повече от 2 млн. души.






Експерти: Бюджетът за 2026 е трагичен и без нови политики
Централна емисия
Политолози: Протестът диктува правилата и всички политици искат да го яхнат
Метеорният поток Геминиди ще достигне своя връх в нощта на 14 декември
Единствена по рода си: В Индонезия се роди бебе от вида гигантска панда
Учените са изумени: Кометата 3I/ATLAS носи ключова за живота молекула
Компактна и ярка: Hubble снима блестяща синя галактика
Треньорът на Лудогорец проплака след издънката срещу Славия
Треньорът на съперник на Атлетико Мадрид се преклони пред Чоло Симеоне
Ас на Фламенго смени миска със секси гримьорка + СНИМКИ
Радост за Левски: Славия сложи прът в колелото и на Лудогорец, разградчани с нова голяма издънка
Поверия за ангелската дата 12/12
5 хитри трика, за да ухае домът на Коледа
От България до Южна Корея – истински истории от една българка в Далечния изток
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Холтерите като устройства за дистанционен мониторинг
Хранителен режим при атеросклероза
Как влияе на психиката работата от вкъщи?
Инсулинова резистентност и метаболитен синдром – как са свързани?
Остави коментар