IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Първа работа, първи емоции

12 юни 2012 14 30

Как да избегнете големите грешки?

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Според статистиките, една четвърт от служителите, които са на своята първа работа, са изправени пред уволнение, заради грешките, които допускат несъзнателно.
Ако и вие току-що сте завършили висшето си образование, за късмет сте си намерили работа по специалността и ви се струва, че имате достатъчно познания в областта, не бързайте със заключенията. Дори всички перспективи за бъдещата ви кариера да ви изглеждат добри, истината е, че ви очакват доста трудности по пътя, непознати преживявания, грешки, които ще допуснете, неща, които ще трябва да усвоите, неприятни колеги, с които ще трябва да се справяте и т.н.

Всички тези препятствия могат в даден момент да ви потиснат, а еуфорията ви от това, че сте си намерили работа да се изпари. За да не се случи това, трябва да сте подготвени за атмосферата, която ще ви заобикаля в бъдеще. Упоритата работа и търпението са ключови в случая, но също така трябва да бъдете нащрек за някои неща:

Не показвайте вълнението си
И без това нямате опит, не привличайте допълнително вниманието към своята младост и незрялост. 

Не закъснявайте

В началото дори може да ходите с петнадесет минути по-рано на работа. Това ще ви даде достатъчно време, да се подготвите, да пуснете компютъра си, да се адаптирате с работната атмосфера и т.н. По този начин няма да губите от работното си време за тези неща. Освен това ще покажете на шефовете, че сте точни и имате интерес към работата.

Обличайте се според дрескода на фирмата

Има много статии в интернет на тема как да се обличаме в офиса. Прочетете ги, но и разгледайте как се обличат вашите колеги и шефове. Ако жените са предимно с костюми, сака и рокли, няма да е много адекватно да се появявате пременени в дънки и тениска. Абсолютно категорично избягвайте провокативното облекло.

Участвайте във всички фирмени обучения и семинари

Ако дружеството, в което работите осигурява някакви семинари, курсове и обучения на служителите си, вие задължително трябва да ходите. Дори да ви се струва, че не научавате нищо ново и че няма голяма полза от тях, опитайте се да не ги пренебрегвате. На такова място можете да се запознаете с доста хора от фирмата и да им направите добро впечатление, което да ви е от полза в бъдеще.

Не се страхувайте да задавате въпроси на вашия пряк началник

Попитайте всичко, което ще ви е необходимо, за да изпълнявате вашите задължения. Може да изглежда странно в началото, но така ще си спестите време. Освен това така шефът ви ще е в течение с вашите очаквания, цели и амбиции и може да реши да ви подкрепи. В тези разговори ще разберете, какво очаква той/тя от вас и дали сте на необходимото ниво според него/нея.

Стойте далеч от клюките и интригите във фирмата

Помнете, че сте нов във офиса и не знаете почти нищо за колегите си. Така че не бързайте да ги съдите и обсъждате. Ако има някакви вътрешни конфликти - не взимайте страна и по учтив начин отказвайте да се ангажиране с тях.

Спазвайте етикета, когато пишете имейли до вашите началници

Имейлите, винаги трябва да звучат по-официално от говоримата реч. Използвайте правилното адресиране като „г-н", „г-жа", „д-р" и т.н. Избягвайте ненужните думи, възклицания и съкращения.

Изключвайте мобилния си телефон по време на срещи

Без значение от вида на срещата и независимо дали на нея присъстват и шефовете ви, вие винаги изключвайте мобилния си телефон. Неговият евентуален звън ще отнеме вниманието на участниците в тази среща и това определено ще ги раздразни.

Не използвайте социалните мрежи по време на работа

Вече много хората са пристрастни към социални мрежи като Facebook и Twitter и то до такава степен, че това намалява тяхната работоспособност и продуктивност. За фирмите е много трудно да следят всеки свой служител, къде в Мрежата се намира, но ако ви хванат да си чатите с приятелка по време на работа, може и да ви връчат червен картон.

Не се скатавайте и винаги давайте 100% от себе си

Не си губете времето в офиса в скитане по коридорите, в пиене на кафета, в разговори с колегите и в проверка на електронната си поща. Това не само е вредно за вашата работа, но и рано или късно ще направи впечатление на шефовете ви. Оставете всички тези неща за след първата ви година във фирмата.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари