IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

30 издайнически знака, че сте ужасен шеф

9 август 2012 08 40

Колко от тези точки се отнасят за вас?

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Никой не започва кариерата си на началник с целта да бъде кофти шеф. И въпреки това, е изумително колко бързо се превръщат в такива някои индивиди.

Може би лошите шефове се раждат такива и им идва от вътре, ала това не означава, че ако вие сте сред тях, не можете да се опитате да победите някои от лошите навици, които ви слагат в тази категория.

Както знаем, първата стъпка за всеки човек с проблеми е да признае съществуването им. Затова разгледайте долния списък с черти и гледни точки на ужасния шеф и пребройте колко от тях се срещат у вас.

1. Давате на директните си подчинени малко или никакви насоки за целите и плановете на фирмата. Планиране? Кому е нужно?! Работите в твърде динамична фирма  и предпочитате да вземате решения в движение. Дългосрочното планиране и даването на инструкции за индивидуалните и груповите цели на екипа ви не е за вас. Това е отживелица!

2. В задълженията ви влиза да правите ежегодни анализи и да оценявате постиженията на служителите си, но някак си все пропускате тази дейност. А когато от администрацията ви принудят да го направите, никога не казвате на екипа си нищо конструктивно. Гледате на тази задача като на чиста загуба на време.

3. Харесва ви да тормозите подчинените си. Ненавиждате, когато членовете на екипа ви се държат надуто или снобски. Ама какво му става на младото поколение в днешно време?! Някой трябва да ги приземява от време на време, за да не забравят къде им е мястото.

4. Прекарвате повече време в сплетни и бистрене на офис политика, за да си осигурите следващото повишение, вместо реално да вършите работа. Хей, ама нали за това сте глава на отдел, за да има кой да работи вместо вас.

5. Когато е възможно, си присвоявате чужди заслуги и възнаграждения. Значи: тези хора работят за вас, съответно, каквото е тяхно е и ваше. Освен това идеите, които представяте за ваши, всъщност наистина са ваши, тъй като в един или друг момент и вие сте мислили за тях, така че няма нищо лошо да си направите презентация по тях.

6. Единственото, което правите е да критикувате членовете на екипа си, и то пред останалите, и никога не казвате нищо положително. Ако започнете да ги тупате по гърба за всяко нещо, те ще се самозабравят! От друга страна, когато се издънят, трябва да им се натриват носовете и то публично, за да служат за назидание. Важното е да се всява страх!

7. Никога не грешите, за нищо. Всъщност вие сте изключително близко до гениалността, което прави пребиваването около вас малко трудно понякога... Все пак винаги сте прав. Ако някой някога си е помислил, че сте в грешка, то той чисто и просто не е слушал какво точно сте казали.

8. В екипа, който ръководите има постоянно текучество на кадри. Хората непрекъснато напускат или искат да бъдат прехвърлени по другите отдели. Какво пък – промяната е хубаво нещо, а свежата кръв помага за обновяване на идеите и перспективите. Всички напуснали просто не са били на висотата на вашите изисквания и не са ставали за работата.

9. Когато има допусната грешка, вие сте изключително бърз в посочването на виновника и той най-често е от вашия екип. Ами когато някой е виновен, той трябва да си понесе последствията. Вие не случайно ги предупредихте да са внимателни, още когато нямаше проблем. Сами са си виновни, че не са ви послушали.

10. Вие сте царя/ царицата на микроменажирането. Виждате незаменима полза от това непрестанно да висите на главите на подчинените си. Нищо не се случва без да го редактирате и поправите поне по 3 пъти, дори ей така, за спорта, и мотото ви е „Без мен няма да можете да свършите никога нищо!".

11. Повишава ли сте тон повече от веднъж този месец. Какво толкова: това е начинът, по който са възпитавали и вас. Ако човек иска да бъде чут, той трябва да се изказва високо и ясно!

12. Лъжете. Макар, че това звучи малко прекалено – предпочитате да мислите за подхода си като за намиране на разрешение на проблем, без някой да пострада. Вие не виждате света само в черно и бяло, живеем сред нюанси на сивото.

13. Превъзходен сте в подмазването. Според вас комплиментите и тупането по гърба на висшестоящите карат света да се върти.

14. Непрекъснато пътувате и твърде рядко се отбивате да нагледате нещата в офиса. Освен това обичате да информирате хората къде точно се намирате и на кое летище ще бъдете следващата седмица: имате много важна работа и за това летите из целия свят, и е добре всички да го знаят. Много е важно подчинените ви да осъзнаят, колко сте специален, а ако не успяват да свършат работата си сами, то те не са за вашия екип.

15. Предпочитате да отлагате, вместо да вземате решения. Че защо трябва всичко да се решава на момента? Нека изчакаме, може да направим още малко проучвания и анализи, можем да говорим с колегите от съседния отдел, за да разберем какво мислят те... Въобще за къде да бързаме?

16. Личният ви живот е пълна бъркотия. Така и не успявате да намирате време за жена си, децата, роднините си... Но това е животът – някой трябва да работи, за да плаща за всичко останало.

17. Една от причините да мразите годишните оценки за екипа е, че всъщност вие не сте в състояние да посочите техните силни и слаби черти. Неудобно ви е да говорите насаме с хората си, а и ви е и без това не знаете кой с какво точно се занимава. И ако трябва да им формулирате цели за близкото бъдеще... ами вие не се сещате за това кой кой беше точно, къде са учили, дали са женени и как се казват половинките им...

18. Предпочитате да назначавате неквалифицирани хора, които няма да ви засенчат пред началниците. Тъй като вие самия сте средноват ръководител, няма как да наемате топ кадри, защото 1) могат да се окажат достатъчно умни и опитни, за да прозрат, че вие всъщност не сте за тази позиция и 2) могат да направят така, че да изглеждате зле в очите на вашите шефове.

19. Винаги казвате „аз" и никога „ние". Като казвате „аз" всъщност имате предвид екипа, нали всичко тяхно е и ваше, все пак.

20. Отмъстителен сте. Никога не забравяте прегрешенията срещу вас и при всеки удобен случай карате хората да съжаляват, че са се захванали с вас.

21. Толерирате лошата работа и хроничните скатавки, тъй като си имате любимци в екипа. Има няколко човека сред подчинените ви, които по всяка вероятност не бива да са там, но те са ви стари приятели и това е положението.

22. Не казвате нищо на екипа си или дори по-скоро нарочно ги държите на тъмно с информацията. Оперирате по схемата „казвам на когото каквото искам и само колкото трябва да знае". Вие сте шефът, само вие можете да знаете всичко, а те да се радват, че и толкова знаят, не стига че си правите труда да ги подбирате... От тях се иска само да продължават да си вършат работата, общата картина да оставят на вас.

23. Имате навика да възлагате повече работа на служителите си, отколкото вие сам вършите. В крайна сметка, кой е шефът? На вас са ви зачислени хора, които да работят за вас и какво сега, да вземете да си свършите всичко сам?! Вие можете спокойно да си ходите по вечери и срещи, а пчелите-работнички ще се погрижат за останалото. Това е част от това да бъдеш ръководител.

24. Непрекъснато карате хората си да работят извънредно и по никакъв начин не ги стимулирате. Е какво, малък стимул ли е, когато им кажете, че ако не останат през уикенда, докато не си свършат работата, ще ги уволните? Всички велики екипи са работили много, те какво, да не искат всичко на готово?

25. Обичате да припомняте стари грешки и издънки на подчинените си. Тези, които забравят грешките от миналото, са обречени да ги повтарят.

26. Хората казват, че понякога превъртате. Има неща, които ви изкарват извън кожата ви и тогава няма място за умерено поведение. Виковете и крясъците са нещо необходимо, когато ситуацията го изисква.

27. Хората често се чудят как въобще сте попаднали на тази позиция и вие страдате от параноя, че всеки момент ще ви разкрият.

28. Никога не сте прочели нито една статия, да не говорим за книга, с която да се опитате да подобрите мениджърските си способности.

29. Никога не казвате „благодаря".

30. Някои хора казват, че не сте добър слушател, но вие просто не разбирате от къде на къде? Вие слушате. Служителите ви непрекъснато мрънкат или реват за нещо и вие слушате ли, слушате... Даже, когато ви споменаха това, за лошия слушател миналата година, прекарахте цели 30 минути в обяснения защо това не е така...

КоментариКоментари